Marka rozwija zarówno technologie napędów konwencjonalnych jak i elektrycznych, dzięki czemu najnowsze modele Skody spełniają wszelkie oczekiwania współczesnych kierowców.
Bestseller marki, Skoda Octavia, po raz pierwszy będzie dostępny z aż czterema napędami do wyboru. Oprócz konwencjonalnych napędów spalinowych dostępne będą także dwie jednostki hybrydowe. Model jest drugim autem marki, po Skodzie Superb, w którym zastosowano napęd typu plug-in. Ponadto Octavia będzie oferowana w technologii miękkiej hybrydy, sygnowanej znakiem e-TEC.
Nowa Skoda Octavia iV
Innowacyjne i ekonomiczne jednostki spalinowe EVO
Jednostki wysokoprężne najnowszej generacji EVO już teraz spełniają wymagania przyszłej normy emisyjnej Euro-6d. Osiągnięto to m.in.: poprzez zastosowanie układu oczyszczania spalin SCR i dzięki systemowi twin dosing, polegającym na wtryskiwaniu AdBlue® przed dwoma szeregowo ustawionymi katalizatorami.
Parametry silników benzynowych EVO poprawiono poprzez zastosowanie natryskiwania plazmowego specjalnego materiału na ścianki cylindrów. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i pracuje w sprawnym cyklu Millera. W czterocylindrowej jednostce 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) system aktywnego zarządzania pracą cylindrów zmniejsza zużycie paliwa, automatycznie odłączając dwa cylindry przy małym obciążeniu.
Nowa Skoda Octavia iV
Dwa rodzaje hybrydy do wyboru
Skoda Octavia iV z napędem hybrydowym typu plug-in dostępna będzie w dwóch wariantach mocy. Octavia iV zaoferuje łączną moc 150 kW (204 KM) oraz moment obrotowy 350 Nm. Usportowiona wersja RS iV, wyposażona w silnik benzynowy 1.4 TSI 110 kW (150 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 85 kW, zapewni łączną moc 180 kW (245 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Auta wyposażone są w baterie litowo-jonowe o pojemności 13 kWh. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala na przejechanie do 62 km w cyklu WLTP przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej.
Modele Octavia e-TEC bazują na technologii miękkiej hybrydy. Auto wykorzystuje rozrusznik z napędem pasowym na napięciu 48 V oraz baterie litowo-jonowe dostarczające prąd o napięciu 48 V podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Akumulator o pojemności 0,6 kWh znajdujący się pod przednim siedzeniem pasażera ładowany jest wyłącznie energią odzyskiwaną z hamowania. Może również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego. Przede wszystkim jednak technologia miękkiej hybrydy w razie potrzeby dostarcza do silnika energię o mocy nawet do 50 Nm, umożliwiając modelowi Octavia e-TEC przemieszczanie się na wyłączonym silniku i czyniąc go jeszcze bardziej efektywnym.
Nowa Skoda Octavia iV
Model e-TEC dostępny będzie w dwóch wariantach pojemności silnika: trzycylindrowej jednostce 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz czterocylindrowej 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Oba z 7-biegową skrzynią DSG.