Dzięki opływowemu nadwoziu, pierwszy elektryczny SUV Skody oparty na platformie MEB Grupy Volkswagen osiąga znakomity współczynnik oporu powietrza od Cd 0,257. Oprócz aerodynamicznie zoptymalizowanego nadwozia, tę wysoką wartość osiągnięto dzięki kreatywnym detalom, takim jak specjalne koła, ruchome kurtyny z aktywnym chłodzeniem umieszczone w przednim wlocie powietrza oraz specjalnie ukształtowane lusterka zewnętrzne umieszczone na przednich drzwiach.
Nadwozie nowej Skody Enyaq iV zaprojektowano tak, aby zachwycało zarówno designem, jak i aerodynamiką. Elektryczny SUV w wersji z wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW i akumulatorem o pojemności 82 kWh może przejechać nawet do 536 km (WLTP).
Skoda Enyaq iV
Ruchome kurtyny chłodzące sterują dopływem powietrza
Z przodu modelu Enyaq iV, w centralnym wlocie powietrza, znajduje się regulowana kurtyna. W zależności od zapotrzebowania na powietrze chłodzące napęd elektryczny, akumulator litowo-jonowy i system klimatyzacji, układ elektroniczny pojazdu otwiera kurtynę chłodzącą tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Jeśli przesłona jest całkowicie zamknięta, ma to szczególnie korzystny wpływ na aerodynamikę elektrycznego SUV-a i zwiększa zasięg pojazdu nawet o siedem kilometrów. Ponadto zoptymalizowana aerodynamicznie dolna część przedniego zderzaka z unikatowymi spojlerami przed kołami kieruje powietrze pod pojazd, gdzie przepływa wzdłuż gładkiej osłony podwozia i akumulatora. W połączeniu z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku elementy te płynnie kierują przepływ powietrza wokół nadkoli w kierunku tyłu pojazdu. Ponieważ same koła odpowiadają za około 25% oporu powietrza, dla Enyaq iV dostępne są zoptymalizowane aerodynamicznie obręcze kół, które zapewniają mniejsze zawirowania powietrza.
Aerodynamiczne lusterka zewnętrzne, spojler dachowy i tylny dyfuzor
Zawirowanie powietrza pojawiające się za Skodą Enyaq iV jest również skutecznie redukowane w celu uzyskania jak najniższego współczynnika oporu powietrza. Wydłużony profil dachu i spojler dachowy ze zintegrowanymi bokami zwiększają docisk pojazdu i wraz z krawędziami tylnego zderzaka zapewniają płynny przepływ powietrza wokół nadwozia. Płaskie podwozie zmniejsza turbulencje i poprawia przepływ powietrza pod pojazdem. Ponadto tylny dyfuzor ze zintegrowaną krawędzią spojlera współdziała ze spojlerem dachowym, aby zrównoważyć zawirowania powietrza za samochodem. Aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne obniżające opór powietrza i redukujące szum wiatru są zaprojektowane tak, aby kierować powietrze do tyłu i ograniczać przepływ powietrza wokół pojazdu. Aby wzmocnić ten efekt, lusterka są umieszczone na przednich drzwiach, a nie w trójkącie szyby słupka A, umożliwiając przepływ powietrza wokół niego.