Oparcie modelu na platformie MQB-A0 umożliwiło osiągnięcie nowych proporcji i stworzyło jeszcze więcej miejsca zarówno dla pasażerów, jak i przewożonego bagażu. Światowa premiera nowej Skody Fabia odbędzie się w maju tego roku.
Dwa szkice projektowe ukazują dynamicznie zarysowane linie nadwozia Skody Fabia. Widok z przodu ujawnia przednie reflektory i szeroką osłonę chłodnicy z chromowaną ramką o sportowym, eleganckim wyglądzie i czarnym żebrowaniem typowym dla modeli marki. Duże koła również podkreślają wyrazisty charakter pojazdu.
Skoda Fabia nowej generacji
Czwarta generacja tego modelu będzie o 111 milimetrów dłuższa i 48 milimetrów szersza niż jej poprzedniczka. Po raz pierwszy nowa Fabia będzie oparta na platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, dzięki czemu zyska jeszcze więcej przestrzeni dla pasażerów oraz dodatkowe 50 litrów pojemności bagażnika.
Nowa Fabia będzie także bardziej aerodynamiczna. Wydłużony spojler dachowy z bocznymi lamelami, lusterka zewnętrzne o opływowym kształcie i aktywnie regulowane żebrowanie znajdujące się w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku zapewniają niski współczynnik oporu powietrza.
Skoda Fabia nowej generacji
Pozostałe szkice zdradzają wygląd oświetlenia nowej Skody Fabia. Przednie reflektory w technologii Full LED przypominają ostro cięte bloki lodu i sięgają aż do osłony chłodnicy. Moduł świateł do jazdy dziennej ma kształt litery L i również posiada krystaliczne elementy wykończenia, tak jamo jak płaskie tylne światła dostępne w wersji Full LED. Bestseller marki
Pierwsza generacja Skody Fabia w ciągu około ośmiu lat sprzedała się w ilości 1,79 miliona egzemplarzy. Druga, zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku, znalazła w sumie 1 704 000 nabywców.
Skoda Fabia nowej generacji
Trzecia generacja wprowadzona na rynek w 2014 roku kontynuowała historię sukcesu i stała się drugim najpopularniejszym modelem Skody po modelu Octavia w 2019 roku. Łącznie wyprodukowano ponad 4,7 miliona sztuk Skody Fabia.