Już od dawna Skoda Auto, podczas największych salonów samochodowych prezentuje modele koncepcyjne będące spojrzeniem w przyszłość motoryzacji. W przypadku najnowszego modelu koncepcyjnego, Fabii S2000 wszystko zaczęło się od decyzji zarządu firmy podjętej w grudniu 2006 r., dzięki której ponad stuletnia sportowa tradycja koncernu z Mladá Boleslav będzie miała swoją kontynuację.
Model koncepcyjny S2000 wprowadza w życie tę ideę. Auto bazuje na nowej Škodzie Fabia i zostało stworzone z myślą o dalszym zaangażowaniu marki Skoda w sport motorowy. Dlatego model koncepcyjny S2000 zaprojektowano zgodnie z nowymi regulacjami rajdowymi FIA. Stworzona przez nie kategoria Super 2000 ma szansę stać się w przyszłości najbardziej atrakcyjną formą rywalizacji na rajdowych trasach, a nawet "prześcignąć" rywalizację w klasie WRC. Skoda Fabia Super 2000 będzie nie tylko mocnym samochodem rajdowym, ale będzie także bardziej dostępna, dzięki czemu stanie się idealną ofertą dla prywatnych teamów i młodych talentów, chcących rozpocząć swoją karierę na poziomie krajowym lub międzynarodowym.
Zgodnie z nowymi regulacjami, samochód będzie wyposażony w dwulitrowy, czterocylindrowy benzynowy silnik. Model koncepcyjny S2000 posiada bazowe wymiary – długość 3 992 milimetrów, rozstaw osi 2 486 mm – korespondujące z wartościami nowej Skody Fabia.
Najistotniejsze różnice, w stosunku do seryjnego modelu, to napęd na cztery koła, rurowa klatka bezpieczeństwa wewnątrz samochodu oraz wiele innych elementów, dzięki którym samochód spełnia wymogi i regulacje klasy Super 2000.
Skoda Auto świętowała w 2001 r. stulecie obecności w sportach motorowych. Sukcesów w tych latach firma odniosła wiele, wspominając choćby przedwojenne osiągnięcia Skody Popular Sport w rajdzie Monte Carlo, przez sukcesy odnoszone przez Skodę 130 RS w latach siedemdziesiątych aż po ostatnią generację Fabii WRC. Nowy model koncepcyjny S2000 skonstruowany na bazie drugiej generacji Skody Fabia jest więc gwarancją, że ta tradycja będzie miała swoją kontynuację.