Skoda Kodiaq Sportline to obecnie topowy model drugiej generacji dużego SUV-a marki. Bogate wyposażenie standardowe obejmuje reflektory TOP LED Matrix i elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika. Nadwozie charakteryzuje się licznymi błyszczącymi czarnymi akcentami, które teraz zastosowano także na słupku D.
Przedni i tylny zderzak oraz listwy progowe są w kolorze nadwozia, a 19-calowe obręcze ze stopów lekkich, dostępne wyłącznie w wersji Sportline, mają polerowane wykończenie w kolorze antracytowym. We wnętrzu wersji Sportline Design Selection dominuje sportowa czerń w połączeniu z elementami wykończenia w kolorze metalicznym. Model Kodiaq w wersji Sportline można zamówić ze wszystkimi układami napędowymi oferowanymi dla tego modelu, w tym z napędem hybrydowym typu plug-in.
Liczne czarne detale
Modele Skody Sportline są zazwyczaj wyposażone w liczne czarne detale stanowiące cechę wyróżniającą. SUV Kodiaq drugiej generacji nie odbiega od tej zasady: oprócz ramy osłony chłodnicy, obudów lusterek zewnętrznych, ram okiennych, relingów dachowych i tylnego dyfuzora, na błyszczący czarny kolor po raz pierwszy pomalowano cały słupek D. Zapewnia to wizualne połączenie pomiędzy przyciemnionymi tylnymi szybami bocznymi i przyciemnioną tylną szybą (pakiet Sunset).
Napis Skoda i oznaczenie modelu na tylnej klapie oraz logo Skoda na masce również są w kolorze czarnym, natomiast przedni i tylny zderzak oraz progi są pomalowane w kolorze nadwozia. Na przednich błotnikach znajdują się plakietki Sportline. 19-calowe obręcze ze stopów lekkich mają polerowane wykończenie w kolorze antracytowym i są dostępne wyłącznie w wersji Sportline; opcjonalnie dostępne są 20-calowe obręcze ze stopów lekkich z matowymi czarnymi osłonami Aero.
Reflektory TOP LED Matrix i elektrycznie sterowana klapa bagażnika w standardzie
Bogate wyposażenie standardowe Skody Kodiaq Sportline obejmuje reflektory TOP LED Matrix z animowanym efektem powitalnym i funkcją doświetlania zakrętów, a także tylne światła TOP LED. Oprócz efektu powitalnego oferują one dynamiczne kierunkowskazy i są wyposażone w czerwony pasek dekoracyjny pomiędzy tylnymi lampami.
W standardzie dostępna jest także bezdotykowa obsługa elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika. Opcjonalnie dostępna jest udoskonalona dynamiczna kontrola podwozia DCC Plus z jeszcze szerszym niż dotychczas zakresem regulacji. Wersję Sportline można zamówić ze wszystkimi układami napędowymi oferowanymi dla drugiej generacji modelu Kodiaq, w tym z napędem hybrydowym typu plug-in.
Wnętrze Sportline Design Selection
Charakterystyczne wnętrze topowego modelu drugiej generacji dużego SUV-a Skody wykonano w wersji Sportline Design Selection. Składają się na nią sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i czarna tapicerka z mikrofibry Suedia z szarymi kontrastowymi szwami. Fotel kierowcy jest standardowo regulowany elektrycznie i wyposażony w funkcję pamięci
Podobnie jak większość wnętrza, podsufitka jest wykończona w sportowym kolorze czarnym. Dekor na desce rozdzielczej, wstawki w drzwiach i podłokietnik pokryte są czarną mikrofibrą Suedia, dostępną wyłącznie w wersji Sportline Design Selection. Kontrasty wizualne zapewniają szare przeszycia w kształcie litery X oraz ozdobne listwy w metalicznym kolorze na desce rozdzielczej i we wstawkach drzwi uzupełnione o chromowaną ramę w ciemnym odcieniu.
Skoda Kodiaq Sportline jest wyposażona w 3-ramienną, wielofunkcyjną kierownicę sportową z czarnymi przeszyciami, którą ozdobiono plakietką Sportline. Na progach przednich drzwi widnieje napis Kodiaq. Podobnie jak w innych modelach z tej serii, 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników Virtual Cockpit uzupełniono o standardowy, wolnostojący 10-calowy ekran systemu Infotainment.
Po wejściu do pojazdu wyświetla on logo powitalne Sportline. Większy, wolnostojący 13-calowy wyświetlacz systemu Infotainment jest dostępny opcjonalnie w ramach pakietu Technology 13”.
Gama silników Skody Kodiaq Sportline 2024
Škoda Kodiaq drugiej generacji prezentuje wszechstronną gamę nowoczesnych i wysoce wydajnych silników, zarówno w wersjach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Model jest po raz pierwszy dostępny także w wersji hybrydowej typu plug-in o mocy systemowej 150 kW (204 KM) i zasięgu ponad 100 km w trybie całkowicie elektrycznym w cyklu WLTP.
Technologia miękkiej hybrydy jest dostępna w podstawowym silniku 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Gamę uzupełniają jednostka benzynowa 2.0 TSI o mocy 150 kW (204 KM) i dwa diesle 2.0 TDI o mocy odpowiednio 110 kW (150 KM) i 142 kW (193 KM).
Najwyższe w gamie silniki benzynowe i diesla są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła i wszystkie współpracują ze skrzynią biegów DSG.