Auta pokazywane w Szanghaju będą wyposażone w następujące jednostki napędowe: turbodoładowany silnik 1.8 TFSI/118 kW, a także motor 1.6 MPI/75 kW oraz jednostkę 2.0 FSI/110 kW. Chcąc podkreślić ponad 100-letnią tradycję produkcji samochodów w Mladá Boleslav, koncern pokaże w Chinach również jeden ze swoich najstarszych produktów, model Laurin & Klement Voiturette A. Pojazd, którego premiera odbyła się w 1906 r. podczas Wystawy Samochodowej w Pradze.
Poza Octavią, Škoda Auto zamierza wykorzystać stoisko wystawiennicze o powierzchni 1 100 m2 do zaprezentowania kilku innych modeli ze swojego portfolio – Škody Octavia RS, Škody Octavia Scout oraz Škody Superb L&K. Zwracając uwagę na długoterminową umowę sponsorską z Tour de France, koncern pokaże również Škodę Superb przystosowaną specjalnie dla potrzeb organizatorów tego słynnego wyścigu kolarskiego.
Umowa o współpracę pomiędzy Szanghaj Volkswagen i Škoda Auto została podpisana 11 kwietnia 2005 r. W marcu 2006 r. SVW Škoda oficjalnie rozpoczął budowanie swojej sieci sprzedaży i obsługi samochodów. 28 marca 2007 r. firma otworzyła pierwszy ekskluzywny punkt dealerski SVW Škoda, który spełnia wszystkie międzynarodowe standardy marki Škoda. Produkcja Škody Octavia w Szanghaju wystartuje w połowie br., modele Fabia i Superb będą wytwarzane w chińskiej fabryce w późniejszym czasie.
Fred Kappler, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział w kontekście tego wydarzenia: "Widzimy Chiny jako jeden z naszych strategicznych rynków, jeśli chodzi o dalszy rozwój marki Škoda. Prezentacja Škody Octavia oraz rozpoczęcie produkcji są pierwszymi krokami w budowaniu nowej pozycji Škody w Chinach".
Produkcja licencyjna w Chinach jest jednym z głównych elementów strategii ekspansji Škody, która obejmuje również montażownie samochodów na Ukrainie, w Kazachstanie, w Bośni i Hercegowinie oraz, w przyszłości, w Rosji. Wprowadzenie strategii wzrostu, w którą wpisuje się produkcja w Chinach, jest ważną częścią starań nakierowanych na wejście Škody do grona producentów samochodów liczących się na arenie międzynarodowej pod względem wolumenu produkowanych aut.
Biorąc pod uwagę plany średnioterminowe, po osiągnięciu pełni możliwości produkcyjnych fabryki w Szanghaju i wprowadzeniu na rynek wszystkich trzech linii modelowych, Škoda Auto zamierza sprzedawać chińskim klientom ponad 100 000 pojazdów rocznie.
Z łączną sprzedażą w 2006 r. na poziomie 549 667 aut, Škoda Auto znacząco przekroczyła plany produkcyjne zakładane w zeszłym roku na pół miliona pojazdów. W porównaniu do 2005 r. sprzedaż wzrosła o 11,7%. W rezultacie, rok 2006 był najlepszym w całej historii marki Škoda.
Škoda Auto ma zakłady produkcyjne w Czechach, w Bośni i Hercegowinie, w Chinach, w Indiach, w Kazachstanie i na Ukrainie. Koncern zatrudnia ponad 27 000 osób. Samochody marki Škoda sprzedawane są w ponad 90 krajach na świecie.