©koda Auto wchodzi na drugi co do wielko¶ci rynek motoryzacyjny na ¶wiecie, gdzie wolumen sprzedaży ro¶nie w dwucyfrowym tempie. W zeszłym roku sprzedano w Chinach ponad 4 miliony nowych samochodów, prognozy na br. mówi± o liczbie 4,9 miliona pojazdów. Od 20 kwietnia, kiedy chińscy dealerzy ©kody zaczęli przyjmować zamówienia, ponad 10 000 potencjalnych klientów wyraziło zainteresowanie modelem Octavia produkowanym w Szanghaju.
W swoim przemówieniu wygłoszonym na szanghajskiej gali, Fred Kappler, Członek Zarz±du ©koda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział: "Chiny stały się jednym z kluczowych rynków w globalnej strategii ©koda Auto i będ± odgrywały istotn± rolę w przyszłym rozwoju naszej marki. Premiera modelu Octavia rozpoczyna now± erę w historii ©kody. Ten samochód zdobył wiele nagród w Europie, oferuje najwyższy poziom jako¶ci oraz unikalny design, charakteryzuje się ponadczasow± elegancj± i atrakcyjnym wygl±dem. Dzięki wykorzystaniu najnowocze¶niejszej technologii, auto spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagaj±cych klientów i jest przyjazne dla ¶rodowiska. Wierzę, że ©koda Octavia mile zaskoczy i zadowoli chińskich klientów, kontynuuj±c pasmo sukcesów rozpoczęte w Europie. Poza tym stworzyli¶my ekskluzywn± sieć sprzedaży i serwisu aut w Chinach, by być tam, gdzie oczekuj± tego nasi klienci i zagwarantować najwyższym poziom obsługi charakterystyczny dla ©kody, również w tej czę¶ci ¶wiata."
Pojazdy ©kody produkowane s± w fabryce Szanghaj Volkswagen (SVW) dzięki umowie licencyjnej zawartej pomiędzy ©koda Auto a jej partnerami w kwietniu 2005 r. W kooperacji z SVW koncern zbudował od podstaw now± sieć sprzedaży w Chinach. Dzisiaj składa się ona z ponad 50 ekskluzywnych salonów, zlokalizowanych w kluczowych dla tego najludniejszego państwa ¶wiata miejscach.
Pierwszym modelem, który ©koda Auto wprowadza w Chinach, jest Octavia drugiej generacji. Samochód został przystosowany do wymagań i gustów tutejszych klientów, głównie pod względem designu. W najbliższych latach koncern planuje produkcję w Chinach dalszych modeli ©kody. Gdy będ± tu wytwarzane wszystkie linie modelowe marki, wielko¶ć rocznej produkcji ma osi±gn±ć 100 000 sztuk.
Licencjonowana produkcja aut w Chinach jest czę¶ci± strategii rozwoju ©koda Auto. W jej ramach powstały również zakłady produkcyjne na Ukrainie, w Kazachstanie, w Indiach oraz w Bo¶ni i Hercegowinie, koncern z Mladá Boleslav przygotowuje się także do produkcji aut w Rosji.