Do niedawna Skoda Octavia z napędem na cztery koła występowała tylko w wersji kombi. W roku 2000 sprzedano 2000 egzemplarzy tego auta.
Na salonie w Genewie zaprezentowana została Skoda 4x4 jako limuzyna. Wersja ta różni się nieco od aut wyposażanych w przedni napęd. Zaopatrzono ją w inne oznaczenie na tyle samochodu, większy o 2,3 cm prześwit i skromny, tylny spoiler. Limuzyna z napędem na obie osie napędzana jest tylko turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,8 o mocy 110 kW (150 KM).
W przeciwieństwie do modelu Combi 4x4 nie jest dostępna odmiana "Ambiente". Klienci mają do wyboru dwie wersje wyposażenia: "Elegance" i "Laurin&Klement".
Podczas jazdy w normalnych warunkach drogowych napęd poprzez pięciobiegową skrzynię przenoszony jest jedynie na oś przednią. W momencie, gdy koła te tracą przyczepność załączony zostaje dodatkowo napęd tylny. Odbywa się to za pośrednictwem stosowanego w samochodach VW sprzęgła "Haldex". Ma ono tę przewagę nad sprzęgłem "Visco", że podział momentu obrotowego nie jest stały dla wszystkich kół. Za optymalne rozłożenie sił napędowych odpowiedzialny jest system elektroniczny, który steruje wszystkim w zależności od sytuacji drogowej. System ten pobiera dane z czujników, kontrolujących pracę ABS'u, poszczególnych kół i hamulców. Następnie synchronizuje je z położeniem pedału gazu i ilością obrotów silnika, by w efekcie zapewnić najbardziej optymalne przeniesienie napędu. Celem tego rozwiązania jest zapewnienie bezpiecznej, neutralnej jazdy. W niektórych momentach samochód cechować się może lekką nadsterownością, jak ma to miejsce w pojazdach tylnonapędowych.