Premiera Fabii Sedan na targach w Poznaniu

Premiera Fabii Sedan na targach w Poznaniu04.06.2001
Dziesiąte Targi Motoryzacyjne z Poznaniu obfitowały w polskie premiery kilku modeli. Niewątpliwie jednym z najbardziej oczekiwanych była Fabia w wersji sedan ...

Premiera Fabii Sedan na targach w Poznaniu 1 Dziesiąte Targi Motoryzacyjne z Poznaniu obfitowały w polskie premiery kilku modeli. Niewątpliwie jednym z najbardziej oczekiwanych była Fabia w wersji sedan.

Odbywająca się w dniach 25 - 30 maja impreza dała nam możliwość zapoznania się z tym samochodem. Większość elementów jego nadwozia pochodzi z wersji hatchback. Dotyczy to głównie części przedniej, aż do tylnych drzwi. Różnice zaczynają się dopiero na ostatnim, dość masywnym słupku, płynnie łączącym się ze stopniowanym tyłem. To właśnie ta część kryje 438-litrowy bagażnik, który powiększyć można do 789 litrów.

Spokojna stylistyka Fabii zyskała już wielu zwolenników. Odmiana trójbryłowa z pewnością cieszyć się będzie nie mniejszym zainteresowaniem. Nie ulega wątpliwości, że Polacy szczególnie upodobali sobie samochody w wersji sedan a to nowej odmianie Skody wróżyć może spory sukces.

Premiera Fabii Sedan na targach w Poznaniu 2 Dostępne są trzy wersje wyposażeniowe auta. Najuboższa to Classic, który oferuje m.in. elektrohydrauliczne wspomaganie i dwustopniową regulację kierownicy, immobilizer, lakierowane zderzaki, dzielone siedzenie tylne, filtr antypyłkowy oraz instalację radiową i airbag dla kierowcy. Kolejne odmiany to Comfort (druga poduszka powietrzna, światła przeciwmgielne, regulacja wysokości fotela kierowcy, atermiczne szyby, komputer pokładowy, centralny zamek i elektryczne szyby przednie) oraz Elegance (automatyczna klimatyzacja, cztery poduszki powietrzne, ABS, EDS, ASR, spryskiwacze reflektorów i chromowane wykończenia).

Oferta silnikowa obejmuje cztery motory benzynowe i dwa wysokoprężne. Podstawowa jednostka to 68-konny 1,4. Kolejne dwa mają tę samą pojemność, jednak ich moc to 75 i 101 KM. Najsilniejszy jest 115-konny motor dwulitrowy.

Oba diesle odznaczają się pojemnością skokową 1900 cm³. Pierwszy to SDI o mocy 64 koni i momencie 125 Nm. Drugi, turbodoładowany wyposażony został w wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, dzięki czemu osiąga aż 101 KM i 240 Nm. Obie jednostki na przejechanie dystansu 100 kilometrów potrzebują średnio mniej niż pięć litrów oleju napędowego.

Według zapewnień producenta, Fabia spełnia wszelkie kryteria standardów bezpieczeństwa dotyczące zderzenia czołowego, bocznego, tylnego oraz dachowania. W samochodzie zastosowano wzmocniony szkielet z czołowymi i bocznymi elementami pochłaniającymi energię zderzenia.