...w wersji Scout z silnikiem 1.9 TDI, zamówiona przez francuskiego klienta. W tym roku na polski rynek z tego zakładu trafi w sumie około czterech tysięcy samochodów Roomster, Praktik i Superb.
Zakłady w Kvasinach produkowały takie legendarne modele ©kody, jak ©koda Felicia kabriolet, ©koda 110 R coupe oraz ©koda Garde i Rapid. Dzisiaj powstaje tu rodzinny kompakt ©koda Roomster oraz luksusowy sedan ©koda Superb, które trafiaj± także na polski rynek.
W połowie 1974 r. wyprodukowano w fabryce w Kvasinach, licz±c od 1945 r., stutysięczny samochód. Stutysięczna ©koda Superb opu¶ciła linię montażow± zakładu dokładnie rok temu, a dzisiaj wysyłamy do klienta pięciusettysięczny pojazd wyprodukowany w fabryce w Kvasinach od pocz±tku jej działalno¶ci. Większe zapotrzebowanie na Roomstera skłoniło nas do zwiększenia mocy produkcyjnej, w przyszło¶ci spodziewamy się utrzymania tego pozytywnego trendu. – skomentował to ważne dla koncernu wydarzenie Horst Mühl, Członek Zarz±du ©koda Auto odpowiedzialny za produkcję i logistykę.
Historia położonej u podnóża Gór Orlich fabryki w Kvasinach sięga wczesnych lat 20-tych XX w., kiedy Franti±ek Janeček, wła¶ciciel zakładu produkuj±cego motocykle marki Jawa, wynaj±ł czę¶ć kompleksu Solnice – nieruchomo¶ci w Kvasinach przeznaczonej na tartak, bednarnię i fabrykę cegieł. Po przekształceniu w nadwoziownię, od 1934 r. powstawały tam elementy blacharskie dla motocykli Jawa. Podczas tego okresu w fabryce pracowało ¶rednio 270 robotników, którzy wytworzyli ł±cznie około 3 700 motocyklowych nadwozi. Każdego dnia mury zakładu opuszczały cztery nadwozia, podczas pracy na potrzeby wojska zwiększono moc produkcyjn± do siedmiu, o¶miu sztuk nadwozi dziennie.
W 1947 r. na mocy porozumienia z przedsiębiorstwem państwowym AZNP w Mladá Boleslav rozpoczęto w Kvasinach produkcję pojazdów ©kody. Jeszcze tego samego roku pierwsza ©koda Superb zjechała z ta¶my montażowej fabryki.
W tym czasie zakłady w Kvasinach zaczęły promować się jako producent niestandardowych elementów nadwozia na bazie podstawowych modeli, w szczególno¶ci dla wersji sportowych, ale także pojazdów użytkowych. Tego typu działalno¶ć była podstawow± przyczyn± rozbudowy fabryki na przełomie lat 60-tych i 70-tych XX w.