Ambitne plany Skody na najbliższe lata

Ambitne plany Skody na najbliższe lata05.10.2007
Zwiększenie zatrudnienia, modernizacja zakładów we Vrchlabi oraz rozbudowa fabryki w Kvasinach, takie strategiczne cele wyznaczył Zarząd Skoda Auto przed koncernem z Mlada Boleslav na najbliższe lata. Wszystko po to, by zaspokoić rosnący popyt,...

...a do 2010 r. dysponować trzema dużymi, kompletnymi fabrykami, mogącymi realizować plany dotyczące produkcji i montażu pojazdów Škody.

Zakłady w Mladá Boleslav będą nadal koncentrować się na wytwarzaniu Škody Fabia i Škody Octavia. Fabryka Volkswagena w Bratysławie pomoże zaspokoić zapotrzebowanie na auta Škody, zwiększając produkcję Škody Octavia. Produkcja w krótkim czasie większej liczby aut będzie możliwa dzięki wolnym mocom produkcyjnym oraz dodatkowemu zatrudnieniu. Zakłady w Bratysławie to jedna z najnowocześniejszych fabryk koncernu Volkswagen.

Z powodu coraz większej liczby zamówień na Škodę Octavia szukamy rozwiązań, które pozwolą nam szybko zareagować na ogromne zainteresowanie klientów tym modelem. Po ostatnich inwestycjach w rozwój mocy produkcyjnych znaleźliśmy się w sytuacji pełnego wykorzystania rezerw naszych zakładów, zarówno jeśli chodzi o liczbę wytwarzanych aut, jak i logistykę. – tłumaczy podjęte decyzje Detlef Wittig, Prezes Zarządu Škoda Auto.

Fabryka we Vrchlabi zajmuje kluczową pozycję w planach produkcyjnych Škoda Auto i całego koncernu Volkswagen. Powinna zostać rozbudowana – włącznie z powstaniem lakierni – i oferować możliwość przeprowadzenia na miejscu pełnego procesu produkcji. Po rozwiązaniu problemów transportowych oraz poczynionych ostatnio inwestycjach związanych z modernizacją zakładów, fabryka powinna podołać zamówieniom na dużą część nowych pojazdów zaprezentowanych przez koncern Volkswagen podczas ostatniego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie.

Koncern Škoda Auto będzie produkował Škodę Yeti w Kvasinach. Menadżerowie Škoda Auto zdołali obronić decyzję o wytwarzaniu SUV-a Škody w Czechach pomimo wolnych mocy produkcyjnych europejskich fabryk Volkswagena.

Dzięki Škodzie Yeti nasza najnowocześniejsza fabryka będzie mogła rozwinąć się i stworzyć nowe miejsca pracy. Ulokowanie produkcji modelu Yeti w Republice Czeskiej jest jasnym sygnałem, w kontekście rezerw fabryk Volkswagena w Europie, o umocnieniu naszej pozycji w ojczyźnie marki Škoda. Tak duża inwestycja wymaga rozwoju infrastruktury w regionie, gdzie powstawać będą nowe samochody Škody. Mam nadzieję, że czeski rząd oraz lokalne władze będą wspierać naszą ekspansję w Czechach. – dodaje Martin Jahn, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za Zasoby Ludzkie.

Źródło: Skoda