...mocnym akordem podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Sydney.
Australia staje się – po Europie, Azji, Afryce i południowej Ameryce piątym kontynentem i setnym krajem, gdzie Škoda Auto sprzedaje swoje samochody. Na zakończonych właśnie targach samochodowych w Sydney Škoda Auto prezentowała się na jednej ekspozycji wraz z dwiema innymi markami VW Group – Volkswagenem i Bentleyem. Główny przekaz targowy budowany był wokół jakości i innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym Škoda zbudowała swoją reputację w Europie. Targi w Sydney to powrót Škody na rynek australijski, dlatego zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby upewnić się, że klienci zauważą i zapamiętają nasze nowe samochody – mówi szef Škoda Australia Mathew Wiesner.
Zwiedzający targi mieli możliwość zapoznania się z przygotowanymi na australijski rynek wersjami Octavii i Roomstera. Škoda przedstawiła również nowy samochód koncepcyjny Yeti – mini SUV, który wskazuje kierunek działań koncernu w przyszłości. Kluczowymi cechami samochodów Škody są: dodatkowa przestrzeń wewnątrz samochodu, ergonomiczny design. Yeti i Roomster są tego świetnymi przykładami – mówi Mathew Weisner. Nic więc dziwnego, że modele cieszyły się dużym zainteresowaniem dziennikarzy w trakcie dnia dla prasy.
Škoda na rynku australijskim będzie konkurowała w segmencie, który był tradycyjnie zarezerwowany dla japońskich i koreańskich marek. Firma wierzy, że skutecznie powalczy o klientów dzięki zaoferowaniu im nowych możliwości – europejskiego designu i przemyślanych rozwiązań w produktach wysokiej jakości.
Škoda Auto wraca właśnie po około dwóch dekadach przerwy na kontynent, na którym czeskie samochody mają już wieloletnią tradycję. Pierwsze egzemplarze Laurin & Klement trafiły tutaj na początku XX wieku. Pierwsze potwierdzone dane dotyczą roku 1911. Najbardziej dynamiczny rozwój to lata 50-te, w latach 1949 do 1955 sprowadzono na ten rynek w sumie 2 732 samochodów marki Škoda. W latach 60-tych i 70-tych trafiały do Australii samochody montowane w Nowej Zelandii, m.in. terenówki Trekka na podwoziu Octavii. Import samochodów marki Škoda na rynek australijski oscylował wtedy od kilku do kilkudziesięciu sztuk rocznie. W sumie w latach 1964 do 1978 sprzedano w Australii tylko 1 320 aut, a w kolejnych latach import całkowicie ustał.
Ponowne wejście na australijski rynek jest kolejnym symbolem trwającej obecnie ekspansji międzynarodowej naszej firmy – tłumaczy Fred Kappler, Członek Rady Nadzorczej Škoda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.