Škoda Auto i Volkswagen AG. Ich budowa trwała rok, a liczbę potrzebnych pracowników szacuje się na 3000. Rosja stała się już jednym ze strategicznych rynków, a co najważniejsze, znaczenie tego regionu w najbliższej przyszłości wzrośnie – mówi Jan Hurt, Dyrektor Škoda Auto Rosja.
Pierwsze marki, które zobaczymy na rosyjskich drogach to Škoda Octavia, Škoda Octavia Tour i Nowa Škoda Fabia. Pełna oferta firmy pojawi się na tamtejszym rynku prawdopodobnie już na początku 2009 roku, a zakłady w Kałudze są w stanie wyprodukować 150 000 aut rocznie. Zgodnie z rosyjskim prawem, udział lokalnych dostawców wyniesie 30%.
Otwarcie naszych pierwszych zakładów montażowych w Rosji jest kamieniem milowym dla ekspansji Škoda Auto na wschodnim rynku. W związku z tym, że rozwija się bardzo dynamicznie, patrzymy na niego z dużą nadzieją. - mówi Prezes Zarządu Škoda Auto Reinhard Jung.
Kluczowym czynnikiem dla lokalizacji zakładów montażowych była odległość od Moskwy, która stanowi największą część rosyjskiego rynku. Kaługa, oddalona od stolicy zaledwie o 200 km, ma z nią bardzo dobre połączenie zarówno dzięki kolei jak i autostradzie. Ponadto w Kałudze istnieje politechnika, na której można znaleźć wykwalifikowanych pracowników.
Škoda Auto od stycznia do października 2007 roku sprzedała w Rosji 27 000 pojazdów. Porównując to do tego samego okresu w roku 2006, sprzedaż aut na tamtejszym rynku wzrosła o 82%. Rosjanie szczególnie polubili model Octavia Tour z silnikiem 1.4/55kW oraz 1.6/75kW, który stał się prawdziwym bestsellerem.