Na samym portalu YouTube obejrzało go do tej pory ponad 8,2 mln internautów, a to przecież nie jedyny serwis, w którym został zamieszczony.
Trzydzieści lat temu Czesi podkreślali popularność piosenki Mládka, pisząc na murach "Jožin na prezydenta". Dzisiaj w nieoczekiwany sposób, archiwalny materiał czechosłowackiej telewizji stał się gwiazdą Internetu. Nawet zaskoczeni i uradowani wykonawcy nie spodziewali się takiego zainteresowania w Polsce ich starym przebojem. Na dodatek z przyjemnością przyjęli zaproszenie do zagrania swojego kultowego kawałka na żywo w naszym kraju. Koncert całego składu - ośmioosobowej grupy Ivan Mládek i Banjo Band z nieodłącznym Ivo Pěąákiem odbędzie się na scenie Platformy Artystycznej O.B.O.R.A. w Poznaniu, 22 lutego o godz. 19.00.
Co w samym teledysku tak bardzo urzeka internautów? Być może energiczna choreografia Ivo Pěąáka, baki i mucha Ivana Mládka, oryginalny jegomość grający na dziwnym instrumencie, a może sama historia o Józku z bagien, który najbardziej lubi pożerać mieszkańców Pragi? Nas w tej historii najbardziej zainteresował fakt, że bohater piosenki odważnie przejeżdża przez bagna jednym z kultowych modeli europejskich - samochodem Škoda 100.
Jadę tędy biwakować Škodą 100 na Orawę,
Spieszę, więc ryzykuję - przejeżdżam przez Morawę.
Grasuje tam to straszydło, co wychodzi z bagien,
Pożera głównie prażan, a na imię ma Józek.
Škoda 100 to model samochodu produkowanego w fabryce Škody w Mladá Boleslav, w ówczesnej Czechosłowacji, w latach 1939-1941 oraz 1969-1977. Początkowo był to samochód ciężarowy, z czterocylindrowym, rzędowym silnikiem OHV o pojemności 1564 cm3 i mocy 30,9 kW (42 KM) przy 3500 obr./min. Wyprodukowano tylko 81 egzemplarzy tego pojazdu.
Prawie trzydzieści lat później rozpoczęto produkcję samochodów osobowych o nazwie Škoda 100 (typ 722). Model ten został stworzony w oparciu o rozwiązania konstrukcyjne Škody 1000 MB. Od swojego poprzednika przejął wiele podzespołów oraz - co najważniejsze - koncepcję umieszczonego podłużnie, nad tylną osią, rzędowego silnika OHV. Czterocylindrowy silnik o pojemności 988 cm3 i mocy 40 KM (przy 4750 obr./min) pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 125 km/h. Škoda 100 była wyposażona w czteroprzekładniową, manualną skrzynię biegów i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Podczas ośmiu lat produkcji sprzedano łącznie aż 819 787 samochodów tego modelu. Był on obecny na wielu rynkach europejskich i bardzo chętnie kupowany również w Polsce. O popularności Škody 100 najlepiej świadczy jej obecność w bardzo znanej piosence tamtych czasów.