Zgodnie z przepisami Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA pojazd ten wyposażony został w dwulitrowy czterocylindrowy benzynowy silnik atmosferyczny, sześciostopniową sekwencyjną skrzynię biegów oraz system napędu na cztery koła z trzema dyferencjałami mechanicznymi.
Zabierając głos z powyższej okazji, dr Eckhard Schulz - członek zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za rozwój techniczny - powiedział: "Cieszymy się, że rozpoczęliśmy testy Škody Fabia Super 2000. W bieżącym roku planujemy dokonać optymalizacji oraz homologacji pojazdu, tak by możliwe było jego wykorzystanie zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym. To, kiedy dokładnie pojazd zostanie dopuszczony do udziału w zawodach, zależeć będzie od osiągniętego postępu, wyników odpowiednich testów oraz wydania ostatecznej homologacji.
Następnie planujemy również zaoferować pojazd prywatnym zespołom. W oparciu o umowę serwisową z klientem, w bezpośredniej współpracy z naszymi importerami na całym świecie, realizowane będą dalsze prace rozwojowe nad pojazdem".
Martin Lauer - dyrektor Działu ds. Kontaktów z Mediami - dodaje: "Tradycja przeszło stu lat zaangażowania w sporty motorowe ma swój niepowtarzalny charakter, dlatego też dumni jesteśmy, że dzięki Škody Fabia Super 2000 możemy kontynuować tę pełną sukcesów historię. Jesteśmy przekonani, że pojazd ten stanie się cennym elementem powyższego dorobku, gdyż rajdy samochodowe cieszą się popularnością na całym świecie, zapewniając znakomitą okazję do promocji naszych produktów".