To już piąty Wielki Test Salonów przygotowany przez największy w Polsce tygodnik motoryzacyjny. Podczas wcześniejszych edycji cztery razy sieć dealerska Škoda Auto w Polsce zwyciężyła, a raz nieznacznie otarła się o zwycięstwo. Od 2004 r. Auto Świat corocznie w maju wysyła ankieterów do sieci handlowych największych importerów samochodowych, którzy wcielają się w role tajemniczych klientów. W tym roku przebadano 342 salony 18 firm samochodowych. W przypadku Škody ankieterzy wykazywali zainteresowanie kupnem popularnych wersji Fabii, Octavii oraz Roomstera.
Podczas wizyty w każdym z badanych autoryzowanych salonów dealerskich, ankieterzy ocenili ich wygląd, prowadząc rozmowy ze sprzedawcami w sprawie zakupu samochodu i odbywając jazdy próbne. Poddali swej ocenie w sumie kilkadziesiąt różnych parametrów, przyznając maksymalnie każdemu z salonów do 200 punktów. Średnia punktacja salonu złożyła się na wynik danej firmy samochodowej. Sieć dealerska Škoda Auto w Polsce po raz kolejny zdobyła pierwszą pozycję, uzyskując ocenę 152,29 pkt czyli o 5 pkt więcej niż rok temu. - W przypadku salonów Škody rzuca się w oczy bardzo wyrównany, wysoki poziom badanych salonów - mówił podczas finału rankingu Stanisław Sewastianowicz, Redaktor Naczelny Auto Świata. Najlepszy wynik w Polsce zyskał autoryzowany dealer Škody - Emida w Krakowie. - Zaledwie 4 punktów zabrakło (...), aby osiągnąć ideał - skomentował wyniki Auto Świat. - Perfekcyjna organizacja salonu, jazda próbna na najwyższym poziomie - chwali dealera Škody redakcja magazynu. Warto wspomnieć, że w pierwszej piątce najlepszych salonów w Polsce znalazł się także inny salon Škody - Centrum TMT we Wrocławiu.
Najwięcej punktów, bo aż połowę możliwych do uzyskania, można było zdobyć za jakość obsługi klientów. Bardzo szczegółowo oceniane było zachowanie sprzedawców, reakcja na pojawienie się nowej osoby w salonie, schludność ubioru, sposób, w jaki sprzedawca rozmawiał z potencjalnym klientem. Na przykład, czy przedstawił się lub czy się uśmiechnął. Najważniejsza jednak była prezentacja produktu i komunikacja z klientem, mająca na celu przedstawienie mu samochodu. Nie tylko znajomość jego zalet na tle rynku, ale także poznanie potrzeb klienta i mówienie w taki sposób, aby być zrozumiałym. Škoda otrzymała m.in. maksymalną liczbę punktów możliwych do uzyskania w kategorii komunikatywność sprzedawców oraz skupienie uwagi na obsłudze klienta.
To już piąty Wielki Test Salonów przygotowany przez największy w Polsce tygodnik motoryzacyjny. Podczas wcześniejszych edycji cztery razy sieć dealerska Škoda Auto w Polsce zwyciężyła, a raz nieznacznie otarła się o zwycięstwo. Od 2004 r. Auto Świat corocznie w maju wysyła ankieterów do sieci handlowych największych importerów samochodowych, którzy wcielają się w role tajemniczych klientów. W tym roku przebadano 342 salony 18 firm samochodowych. W przypadku Škody ankieterzy wykazywali zainteresowanie kupnem popularnych wersji Fabii, Octavii oraz Roomstera.
Podczas wizyty w każdym z badanych autoryzowanych salonów dealerskich, ankieterzy ocenili ich wygląd, prowadząc rozmowy ze sprzedawcami w sprawie zakupu samochodu i odbywając jazdy próbne. Poddali swej ocenie w sumie kilkadziesiąt różnych parametrów, przyznając maksymalnie każdemu z salonów do 200 punktów. Średnia punktacja salonu złożyła się na wynik danej firmy samochodowej. Sieć dealerska Škoda Auto w Polsce po raz kolejny zdobyła pierwszą pozycję, uzyskując ocenę 152,29 pkt czyli o 5 pkt więcej niż rok temu. - W przypadku salonów Škody rzuca się w oczy bardzo wyrównany, wysoki poziom badanych salonów - mówił podczas finału rankingu Stanisław Sewastianowicz, Redaktor Naczelny Auto Świata.
Najlepszy wynik w Polsce zyskał autoryzowany dealer Škody - Emida w Krakowie. - Zaledwie 4 punktów zabrakło (...), aby osiągnąć ideał - skomentował wyniki Auto Świat. - Perfekcyjna organizacja salonu, jazda próbna na najwyższym poziomie - chwali dealera Škody redakcja magazynu. Warto wspomnieć, że w pierwszej piątce najlepszych salonów w Polsce znalazł się także inny salon Škody - Centrum TMT we Wrocławiu.
Najwięcej punktów, bo aż połowę możliwych do uzyskania, można było zdobyć za jakość obsługi klientów. Bardzo szczegółowo oceniane było zachowanie sprzedawców, reakcja na pojawienie się nowej osoby w salonie, schludność ubioru, sposób, w jaki sprzedawca rozmawiał z potencjalnym klientem. Na przykład, czy przedstawił się lub czy się uśmiechnął. Najważniejsza jednak była prezentacja produktu i komunikacja z klientem, mająca na celu przedstawienie mu samochodu. Nie tylko znajomość jego zalet na tle rynku, ale także poznanie potrzeb klienta i mówienie w taki sposób, aby być zrozumiałym. Škoda otrzymała m.in. maksymalną liczbę punktów możliwych do uzyskania w kategorii komunikatywność sprzedawców oraz skupienie uwagi na obsłudze klienta.