...swych omnibusów o nazwie HOP dostarczyła Škoda Auto, czy raczej Laurin & Klement - zgodnie z obowiązującą w tym czasie nazwą firmy.
Pierwsze, historyczne regularne połączenie autobusowe uruchomiono kilka tygodni wcześniej w Pradze. Od marca 1908 roku omnibusy marki Laurin & Klement wyruszały z Rynku Malej Strany (Malostranske náměstí) i udawały się ulicą Nerudova w kierunku Zamku Praskiego, a następnie na Pohořelec. Od 1 maja 1908 roku opisywaną linię wydłużono tak, aby obejmowała ona również Most Karola oraz Plac Křížovnicke. Omnibusy Laurin & Klement testowane były na ulicach Pragi począwszy od 1907 roku.
Nazwy pojazdów nawiązywały do celu, na potrzeby którego wyprodukowany został pierwszy model danego typu. I tak na przykład nazwę HOP nosił Omnibus typu H przeznaczony dla Pragi. Każdy z pojazdów stanowił jednakże dostosowany do zindywidualizowanych potrzeb oryginalny egzemplarz.