Nowa Škoda Superb okazała się najlepsza w teście porównawczym tygodnika Auto Świat, w którym brały udział także VW Passat i Audi A4. Wcześniej, w tygodniku Auto Bild, najnowsza premiera czeskiego koncernu została uznana za najlepszego zawodnika libero podczas testu przygotowanego w formule "Samochodowych Mistrzostw Europy". Analizując Nową Škodę Superb redakcja niemieckiego tygodnika brała w porównaniu pod uwagę Jaguara X Type, Alfę Romeo 159, Volvo S60, Citroena C5 i Audi A4.
Podczas testów porównawczych tygodnika Auto Świat każdy z trzech testowanych samochodów Grupy Volkswagen był wyposażony w ten sam silnik o pojemności 1,8 litra z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim o mocy 160 KM. W przypadku Superba testowano wartą około 100 tys. zł wersję wyposażenia Ambition z komputerem pokładowym, podgrzewanymi fotelami, automatyczną dwustrefową klimatyzacją, radiem i elektrycznie sterowanymi szybami z tyłu oraz bi-ksenonowymi reflektorami przednimi i obręczami kół ze stopów lekkich. Redakcja zauważyła, ze takie "luksusy (...) w podobnie kosztującym Passacie i znacznie droższym A4 wymagają słonych dopłat". Oceniając ilość miejsca we wnętrzu Škody redakcja z zadowoleniem przyznała, że "bardzo się nam podoba - nareszcie kierowca, niezależnie od wzrostu, nie musi się martwić o miejsce dla siedzącego za nim pasażera".
Odnosząc się do wyglądu przedziału pasażerskiego prowadzący testy dziennikarze stwierdzili, że wygląda on "bardzo porządnie" i "nie znajdziemy w nim ani śladu taniości", a "nawet Audi sprawia tylko odrobinę szlachetniejsze wrażenie!". Analizując unikalne, opatentowane rozwiązanie Twindoor, dzięki któremu w zależności od potrzeb Superb może w jednej chwili stać się albo sedanem albo liftbackiem, redakcja napisała: "dzięki ogromnej przestrzeni bagażowej o pojemności od 565 do 1670 litrów z podwójną podłogą limuzyna Škody jest praktyczniejsza od niejednego kombi".
Za główny punkt testu porównawczego Auto Świat uznał jazdy testowe. Redakcja zastanawia się "co takiego potrafią Audi i VW, czego nie umiałaby Škoda?" i odpowiada "Chyba niewiele. Superb to doskonałe auto na każdą okazję. Na zakrętach wydaje się, jakby długa karoseria skracała się, szybka jazda na wprost nie stanowi problemu, a pasażerowie ciągle mogą się cieszyć wysokim komfortem." Dziennikarze zauważają, że "Po dodaniu gazu Škoda oczywiście nie wciska od razu w fotele, ale po 160 KM w dużej limuzynie nie oczekiwaliśmy więcej. Jednak nawet takie stadko koni wystarcza, aby nie zjeżdżać z lewego pasa autostrady (jak już ją znajdziemy). Czterocylindrowy, turbodoładowany napęd dostarcza dużej części mocy już przy niewielkich prędkościach obrotowych, dzięki czemu nawet obciążony ogranicza się do cichego pomruku. To miłe i idealnie pasuje do charakteru auta. Przyjemna jest także świadomość, że na naszej testowej trasie limuzyna zużyła średnio tylko 7,9 l benzyny na 100 km".
Ostatecznie w teście porównawczym Auto Świata Škoda Superb uzyskała 486 punktów, podczas gdy Passat - 481, a Audi A4 - 459 punktów. Z kolei niemiecki magazyn "Auto Bild" przez kilka tygodni rozgrywał na swoich łamach Samochodowe Mistrzostwa Europy, analizując samochody w różnych kategoriach i porównując je do zawodników piłkarskich. Samochody do porównań wybrali czytelnicy tygodnika w internetowym konkursie, w którym wskazali 36 kandydatów z 9 krajów.
Auto Bild uznając Nową Škodę Superb za najlepszy spośród analizowanych samochodów swej klasy, nazywa ją "nieodkrytym wielkim talentem ze Wschodu". - Czapki z głów: wnętrze i wykonanie pasują nam idealnie. Obsługa instrumentów zwraca uwagę kierowców obytych z VW i Audi, gdyż klimatyzacja, nawigacja, radio funkcjonują bez zarzutu i pochodzą z tych samych koncernowych regałów z wyjątkiem udanej aranżacji w duchu Škody.
Przestronna deska rozdzielcza, na życzenie automatyczne parkowanie (jak VW Tiguan) oraz kolorowa nawigacja z twardym dyskiem, a dodatku pokrywa bagażnika otwiera się na pilota - cóż więcej można jeszcze oczekiwać - chwalił Nową Škodę Superb Auto Bild. Redakcja chwali także udany rozkład przestrzenny i miejsce, którego nie jest w stanie zaoferować żaden konkurent. - Pasażer na tylnym fotelu ma tyle miejsca ile w S-Klasie, może założyć nogę na nogę - ocenił Auto Bild.
Redaktorzy Auto Bilda testowali wersję Superba ze 140 konnym silnikiem wysokoprężnym na pompowtryskiwaczach z 6-stopniową przekładnią DSG. - Napęd pracował spokojnie i wydajnie - oceniali kulturę pracy silnika. Dodawali, że układ kierowniczy pracuje czysto i dobrze przekazuje intencje kierującego. Odnosząc się do drogi hamowania wynoszącej 35 m zauważyli, że to "poziom Porsche", a w teście bezpieczeństwa pasywnego najlepsze oceny zagwarantowało w ich oczach 9 poduszek powietrznych.
Ostatecznie Mistrzem Europy 2008 czasopisma Auto-Bild zostało Audi A3 Sportback, a nowa Škoda Superb zdobyła tytuł wicemistrza. Na trzecim miejscu uplasowały się ex aequo Jaguar XF oraz Škoda Fabia - zwycięzca kategorii małych. Kolejne miejsca zajęły Citroen C4 Picasso i Citroen C-Crosser.