...kolejny krok na drodze do uzyskania przez pojazd homologacji, które planowane jest na koniec tego roku.
- Sądzimy, że udział w Rajdzie Barum Zlín to niezwykle cenna okazja do sprawdzenia zachowania pojazdu i jego komponentów w prawdziwej rywalizacji i podczas testów prędkości. Wyniki i wnioski z testów powinny zbliżyć nas do uzyskania homologacji, a w konsekwencji do uczestnictwa w lokalnych i międzynarodowych zawodach – powiedział Michal Hrabánek, Dyrektor Škoda Motosport. – Oprócz startów pod egidą koncernu Skoda, planujemy również przedstawienie tego samochodu w ofercie dla prywatnych ekip – dodał Hrabánek.
Oficjalne rozpoczęcie testów samochodu Škoda Fabia Super 2000 przypadło na luty tego roku. Zespół prowadzący badania przebył tym autem około pięć tysięcy kilometrów w ciągu ponad sześciu miesięcy, testując w sumie trzy prototypy. W grupie sprawdzających możliwości pojazdu kierowców znaleźli się: wybitny czeski kierowca rajdowy Jan Kopecký, austriacki mistrz rajdowy Raimund Baumschlager oraz były mistrz Finlandii Sebastian Lindholm. Podczas ostatnich etapów testów zespół skorzystał również z doświadczenia Carlosa Sainza, dwukrotnego mistrza świata i ikony rajdów samochodowych.
Najważniejsze parametry techniczne samochodu Škoda Fabia Super 2000:
Długość 3 992 mm, szerokość 1 798 mm, rozstaw osi 2 486 mm
Masa 1 150 kg (asfalt), 1 200 kg (szuter)
Silnik: atmosferyczny silnik benzynowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, pojemność 1 998 ccm, aluminiowy blok i głowica silnika, napęd na cztery koła
Skrzynia biegów: sekwencyjna 6-biegowa - X-trac
Sprzęgło: AP Racing – 184 mm
Zawieszenie: Reiger Racing
Hamulce: Brembo, średnica tarcz przednich 355 mm, średnica tarcz tylnych 300 mm (asfalt); szuter – 300 mm z przodu i z tyłu
Koła: obręcze kół OZ z oponami BF Goodrich 18' (asfalt) i 15' (szuter)
Elektronika: Magneti Marelli