...Grupy Volkswagen, a nawet w samochodach w ogóle.
Wizytówką Nowej Škody Superb jest opatentowany przez producenta system Twindoor, pozwalający na zmienny sposób otwierania pokrywy bagażnika. W zależności od potrzeb może ona zostać otwarta jak w samochodach typu sedan lub uniesiona wraz z tylnym oknem, jak w nadwoziu typu liftback. W ten sposób na co dzień otwieramy tylko jedną część pokrywy bagażnika, a w razie potrzeby zyskujemy możliwość załadunku przedmiotów o znacznie większych rozmiarach. Przestronny bagażnik ma 565 litrów pojemności, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy jego wielkość wzrasta do 1 670 litrów. To proste rozwiązanie wymagało – wbrew pozorom – uporania się z wieloma problemami technicznymi – tak, aby działało bez zarzutu i nie wpływało np. na właściwości jezdne samochodu. Szczegóły pomysłu trzymane są w tajemnicy, ale wiadomo, że Twindoorem zarządza system serwomotorów sterowanych elektronicznie. Rozwiązanie to jest standardowo oferowane w każdej z wersji Nowej Škody Superb bez konieczności dopłaty.
Inne nowoczesne rozwiązanie zastosowane w Nowej Škodzie Superb to sterowane elektronicznie reflektory biksenonowe, zapewniające doskonałe oświetlenie, które w połączeniu z nowym systemem adaptacji – AFS II – zyskują bardzo przydatną wielofunkcyjność. Ten zaawansowany system automatycznie dostosowuje oświetlenie do rozmaitych sytuacji na drodze.
Reflektory doświetlają zakręty, wykorzystując funkcję Corner i modyfikują wiązkę światła w zależności od prędkości jazdy oraz warunków atmosferycznych. Inaczej oświetlają drogę w czasie jazdy po mieście, inaczej na autostradzie, a w jeszcze odmienny sposób podczas podróżowania w deszczu. W grupie Volkswagen tak zaawansowany system AFS ma swoją premierę właśnie w Nowej Škodzie Superb, dając kierowcy i pasażerom większy komfort i bezpieczeństwo podróży.
Zastosowany po raz pierwszy w samochodach Škody Asystent Parkowania umożliwia z kolei zaparkowanie równoległe samochodu bez użycia rąk! Jeśli wjechanie pomiędzy ustawione jedno za drugim auta stanowi problem, wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, a system wspomagania parkowania automatycznie oceni, czy odległość pomiędzy stojącymi pojazdami jest wystarczająca. Następnie należy postępować zgodnie ze wskazówkami podanymi na centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników Maxi-Dot. System automatycznie pokieruje samochodem, a kierowcy pozostaje jedynie operowanie pedałami gazu i hamulca oraz zmiana biegów. Nowy Superb niemal samodzielnie wykona manewr parkowania w przeznaczonym dla niego miejscu.
Miłośników nowoczesnych rozwiązań zainteresuje także fakt, że najnowsza deska rozdzielcza skrywa konsolę z zaawansowanym system nawigacji Columbus, wyposażonym w 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy oraz dysk twardy o pojemności 30 GB. Zapewnia on wygodną kontrolę nad wszelkimi funkcjami związanymi z komunikacją, nawigacją oraz multimediami. Posiada gniazdo kart SD oraz możliwość podłączenia do systemu audio z odtwarzaczem CD i DVD i zmieniarki płyt. W połączeniu z systemem nawigacji działa także tuner TV.
Całość w zestawieniu z sound system (wzmacniacz i 10 głośników) umożliwia wykorzystanie wnętrza samochodu jako minikina domowego na czterech kołach.
Komfort i bezpieczeństwo jazdy podniesie również zastosowanie w modelu elektronicznych systemów wspomagania, takich jak np. system stabilizacji toru jazdy (ESP) czy wspomagania ruszania pod wzniesienia (HHC). Wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań w dziedzinie przekładni automatycznych, czyli dwusprzęgłowych 6- i 7-stopniowych przekładni DSG, pozwala na osiąganie parametrów jazdy porównywalnych lub nawet lepszych, niż w przypadku wykorzystania dotychczas stosowanych przekładni manualnych.