Głównym założeniem projektu jest oszczędność paliwa, a także zmniejszenie emisji gazów i wydzielania szkodliwych substancji do otoczenia.
Kierując się doniesieniami naukowymi o zmianach klimatycznych oraz w odpowiedzi na oczekiwania klientów i wyzwania stawiane przemysłowi motoryzacyjnemu, Škoda Auto przygotowała skuteczne rozwiązania, powodujące redukcję zużycia paliwa i emisji spalin. Oznaczenie GreenLine charakteryzuje modele Škody wyróżniające się zoptymalizowaną wydajnością, w których wyraźnie zmniejszono zużycie paliwa, bez szkody dla komfortu jazdy.
Škoda Fabia GreenLine debiutowała na Targach we Frankfurcie w 2007 roku. Dostępna jest w wersji nadwoziowej hatchback i combi. Samochody oferowane będą z silnikiem 1,4 TDI PD/59 kW DPF i manualną, pięciostopniową skrzynią biegów. Obie Fabie zużywają średnio 4,1 litra oleju napędowego na 100 km, natomiast emisja CO2 wynosi 109 g/km.
Fabia GreenLine należy do najoszczędniejszych modeli wyprodukowanych dotąd przez Škoda Auto. Tak znakomite osiągi są możliwe dzięki kilku modyfikacjom, które polegają m.in. na poprawie aerodynamiki (niższy współczynnik Cx), redukcji masy pojazdu, obniżeniu zawieszenia o 15 mm, zmienionej charakterystyce przekładni zmiany biegów i zastosowaniu opon o niższym oporze toczenia. Jednocześnie Nowa Fabia GreenLine wciąż zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Škoda Superb Greenline zadebiutowała na targach motoryzacyjnych Genewa 2008. Samochód ten jest napędzany silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.9 l i mocy 77 kW (105 KM) z którym współpracuje 5-stopniowa, manualna przekładnia zmiany biegów. Model zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5.1 l oleju napędowego na 100 km i emituje 136g CO2/km. Także w przypadku nowego Superba tajemnica obniżenia zużycia paliwa tkwi w optymalizacji aerodynamicznej.
Zawieszenie obniżono o 16 mm, usprawniając tym samym cyrkulację powietrza pod samochodem. Do ograniczenia spalania przyczyniło się również obniżenie masy Nowej Škody Superb GreenLine - zamiast ciężkiego koła zapasowego, w bagażniku znajduje się zestaw do naprawy opon. Standardowe wyposażenie obejmuje opony o niskim oporze toczenia oraz wyższym dopuszczalnym ciśnieniu powietrza wewnątrz.
Zmieniono także zestopniowanie przełożeń skrzyni biegów. W efekcie Superb mieści się w grupie pionierów swej klasy, oferujących proekologiczne rozwiązania podobne do tych, jakie zapewniał segment małych samochodów. To pierwszy przypadek samochodu z tego segmentu, w którym emisja CO2 jest niższa niż 140 g/km.
W przyszłości można spodziewać się pojawienia w wersji GreenLine również modelu Škoda Octavia - także na polskim rynku.