...w wersji Limuzyna i od 60 600 zł w wersji Combi.
- Spodziewamy się równie dużego sukcesu sprzedażowego, jak w przypadku modelu poprzedniej generacji. Ceny nowej Octavii będą kształtowały się w granicach od 52 300 do 116 100 zł dla Limuzyny i 60 600 do 119 400 zł w przypadku Combi. Najpopularniejsza w Polsce wersja wyposażenia Škody Octavia - Ambiente - w nowym modelu będzie kosztowała od 59 000 do 89 300 zł z nadwoziem typu Limuzyna i 67 300 do 92 600 zł przy wyborze Combi - mówi Arkadiusz Miłek, product manager odpowiedzialny za Octavię w Skoda Auto Polska S.A. Różnice w cenach w porównaniu z poprzednią wersją Octavii będą minimalne.
Istotną nowością pod maską nowej Octavii jest silnik benzynowy 1.4 TSI 90 kW, który zastąpił jednostkę 1.6 FSI/ 85 kW. Jego cena waha się od 60 500 do 75 000 zł w wersji Limuzyna i 63 800 do 78 300 zł w Combi. W ofercie znajdziemy także nową przekładnię: 7-stopniową DSG (wymaga dopłaty w wysokości 7 300 zł). W przyszłym roku do propozycji jednostek napędowych dołączy silnik wysokoprężny 1.6 TDI CR.
Škoda Octavia została poddana wielu zmianom zarówno w wyglądzie zewnętrznym jak i w istotnych elementach wyposażenia. Zmiany stylistyczne wnętrza dotyczą wszystkich wersji łącznie z Octavią Scout i RS. W przyszłym roku także uterenowiony Scout i sportowa Octavia RS zyskają szereg zewnętrznych modyfikacji związanych z ich całkiem nowym designem.
Całkowicie zmieniona Octavia w wersji Limuzyna i Combi będzie dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Classic, Ambiente, Elegance, Laurin&Klement, a w wersji nadwoziowej Combi trzy ostatnie także z napędem na obie osie. W poszczególnych opcjach pojawiło się wiele całkiem nowych elementów. Na pierwszy rzut oka widać nową, bardziej dynamiczną stylistykę zderzaka przedniego, lusterka zewnętrzne w nowym kształcie, zmienioną atrapę chłodnicy z chromowana obwódką, nowy design reflektorów przednich (z nazwą modelu umieszczoną wewnątrz) i reflektorów przeciwmgielnych oraz kloszy lamp tylnych, a także całkiem nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich i osłon.
Wewnątrz auta świeżymi elementami są wskaźniki z białym podświetleniem na nowej desce rozdzielczej i stylistyka koła kierownicy, znana z Nowego Superba. Wygląd wnętrza uległ zmianie także dzięki trzem nowym materiałom tapicerek i kombinacjom designu.
Funkcjonalność Octavii w zależności od wersji wyposażenia prezentuje się następująco: wersja L&K posiada w standardzie składane lusterka, natomiast schowek w tylnym podłokietniku standardowo występuje w wersjach Elegance i L&K Octavii Limuzyna, a w Octavii Combi dodatkowo w wersji Ambiente. We wszystkich wersjach pojawił się nowy sposób obsługi klimatyzacji Climatic lub Climatronic, a dla skrzyni biegów DSG występuje jako opcja wielofunkcyjna kierownica z funkcją zmiany przełożeń.
Bardzo duże zmiany dotyczą dostępnych systemów audio - w ofercie znajdziemy aż trzy nowe modele - radio BLUES, SWING i BOLERO z CD i MP3, które zastępują radia Melody, Stream i Audience, znane z poprzedniej wersji Octavii. Pojawiła się także nawigacja AMUNDSEN w miejscu CRUISE. Nawigacja COLUMBUS jest wyposażona w ekran dotykowy i dysk twardy o pojemności 30 GB.
Bezpieczeństwo w Nowej Škodzie Octavia zapewniają aktywne zagłówki WOKS oraz przednie reflektory projekcyjne, dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia. Wersja L&K posiada adaptacyjne reflektory ksenonowe z systemem AFS - dostępne jako opcja także dla wersji Ambiente i Elegance.
Niezwykle popularna Škoda Octavia drugiej generacji została wybrana w tym roku przez 82 840 Klientów na całym świecie, w Polsce model ten w okresie od stycznia do września zakupiło natomiast 4 851 kierowców. Octavię od chwili debiutu w czerwcu 2004 roku wybrało ponad 800 tys. klientów na całym świecie, z czego 27 297 w Polsce.