Nowa Škoda Superb w konkursie Złota Kierownica 2008 zajęła pierwsze miejsce w swej klasie, wygrywając z sześcioma rywalami. - Przestronność wnętrza i zastosowane materiały zapewniają nowe doznania oraz komfort jazdy, a indywidualne podejście do projektu sprawia, że Škoda Superb to fascynujący samochód - mówi Prezes Zarządu Škoda Auto, Reinhard Jung.
Jury, w którego skład wchodzili dziennikarze oraz inni specjaliści z dziedziny motoryzacji, oceniało różne parametry auta, w tym także komfort prowadzenia, przestronność wnętrza, stosunek wartości do ceny oraz jakość wykonania.
Pojazd otrzymał również najwyższe oceny za elegancki wygląd i prawidłowe proporcje, a także zdobył największą liczbę punktów za innowacyjne technologie, takie jak system TwinDoor, dziewięć poduszek powietrznych, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy, system adaptacji reflektorów przednich AFS i inne.
Druga prestiżowa nagroda, jaką ostatnio przyznano modelowi, to coroczna Großen Österreichischen Automobil-Preis od ARBÖ. Eksperci i tysiące czytelników wybrało najlepsze i najbardziej popularne pojazdy 2008 roku spośród 36 tegorocznych kandydatów. Dzięki połączeniu wygody i przydatności nadwozia typu liftback z elegancją sedana, Škoda Superb wygrała kategorię "Medium".
Wcześniej Nowa Škoda Superb zdobyła nagrodę "2008 Technobest", za system TwinDoor, przyznawaną przez Klub Dziennikarzy Motoryzacyjnych w Republice Czeskiej, "Najlepszy Samochód Firmowy" w Chorwacji, "Samochód Roku 2008" na Łotwie oraz "Samochód Firmowy Roku 2008" w Niemczech. W Polsce Superb został uznany za "Najpiękniejszy Samochód" przez jury złożone ze specjalistów branży motoryzacyjnej podczas katowickiego Auto Moto Show.
- Te prestiżowe nagrody stanowią ważny sygnał, że popularność sztandarowego modelu Škoda Auto nadal rośnie. Wszystkie elementy, które uznaliśmy za istotne przy projektowaniu samochodu cieszą się teraz uznaniem wśród Klientów - mówi Jung. - To potwierdza, że fundusze przeznaczone na działania mające na celu jego rozwój zostały dobrze zainwestowane. Škoda Superb jest ucieleśnieniem wartości marki Škoda - przestronności, dobrego stosunku jakości do ceny oraz przemyślanych rozwiązań - dodaje Jung.