Do zakładu montażowego w Bośni w 2007 roku trafiło ogółem 3 103 samochodów marki Škoda. To o 31% więcej niż rok wcześniej. Dzięki silnej pozycji ośrodka produkcyjnego w Vogosce, leżącego 4 km od stolicy Bośni i Hercegowiny - Sarajewa, pojazdy marki Škoda od kilku lat zajmują czołową pozycję wśród samochodów sprzedawanych w tym regionie.
Zakład pod Sarajewem montował do tej pory modele Octavia, Fabia, Fabia Combi i Superb. Teraz Škoda Auto poszerzyła asortyment niezłożonych pojazdów dostarczanych do tego zakładu o model Fabia drugiej generacji. Škoda Fabia dociera do Sarajewa z silnikami w siedmiu wersjach, tj. od 1.2 - 44 kW do 1.9 TDI - 77 kW. W ciągu ostatnich czterech miesięcy dostarczono i zmontowano aż 456 egzemplarzy tego modelu, można więc spodziewać się, że pozycja Škody na bośniackim rynku jeszcze się umocni. Import niekompletnych samochodów w celu ich montażu jest opłacalny ze względu na specyficzne przepisy fiskalne w Bośni i Hercegowinie.
Volkswagen Sarajewo należy do Volkswagena (58%) i ASA AUTO (42%) - bośniackiego importera Škoda Auto. Montaż samochodów rozpoczął się tutaj w sierpniu 1998 roku, kiedy spółka zatrudniała zaledwie 59 pracowników. Jeszcze w 1998 roku w sarajewskich zakładach montowano jedynie model Felicia oraz pick-up. Przełom nastąpił w 1999 roku, kiedy w zakładzie rozpoczął się montaż pierwszej generacji modeli Octavia i Octavia Combi. Poza tym fabryka zajmuje się także produkcją części i poszczególnych elementów aut. Zakład ma ponad 90 000 m² powierzchni, z czego na cele produkcyjno - montażowe przeznaczono prawie 80 000 m².