...z najpiękniej położonych torów doskonalenia techniki jazdy w Europie. Podczas spotkania pokazana została również unikatowa wystawa fotograficzna przedstawiająca stylistykę i design Škody w ponad 100-letniej historii marki.
Skoda Auto Polska S.A. zaprezentowała tegoroczne nowości modelowe w kontekście historii designu czeskiego koncernu. We wzornictwie odświeżonej Octavii i Nowego Superba widać wyraźną inspirację historycznymi, ponadczasowymi modelami z bogatej gamy samochodów marki. Szczególną uwagę może zwracać np. wzornictwo luksusowego modelu L&K MK6 z 1921 r. oraz Škoda Popular Sport Monte Carlo z 1939 r., która zajęła drugie miejsce na rajdzie Monte Carlo. Ich konstrukcje charakteryzowała ponadczasowość, a wzornictwo inspiruje projektantów samochodów do dzisiaj.
Wyraźnie można przy tym wyróżnić nową epokę w designie Škody, która nastąpiła po jej wejściu do koncernu Volkswagen. Wtedy to Belg Dirk van Braeckel utworzył Škoda Design Studio, w którym powstała Fabia pierwszej generacji. Pod okiem jego następcy, Thomasa Ingenlatha, ukształtowała się druga generacja Octavii i Fabii, Roomster oraz koncept car Yeti. "Ojcem" omawianego szerzej designu Nowej Škody Superb i faceliftu Octavii jest z kolei Jens Manske. Od stycznia 2008 r. głównym projektantem Škoda Auto jest Słowak Josef Kaban, wcześniej współtwórca Bugatti Veyron i projektant odpowiedzialny za design zewnętrzny w marce Audi. Możemy też dostrzec wzajemne inspirowanie się wzornictwem wewnątrz marek grupy Volkswagen. Van Braeckel przeszedł ze Škoda Auto do Bentleya, a dwaj Niemcy - Ingenlath i Manske do marki Volkswagen.
Uczestnicy testów mieli okazję doskonalić swe umiejętności w profesjonalnym ośrodku nauki bezpiecznej jazdy Avto-Moto Zveza Slovenije, w miejscowości Vransko. To jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie, uruchomiony we wrześniu tego roku. Powstał na obszarze 15 ha kosztem 11 mln euro i jest przystosowany do szkolenia 15 tysięcy kierowców rocznie. Goście sprawdzali się za kierownicą Octavii i Superba podczas przejazdu modułami do ćwiczeń na śliskiej i zmiennej nawierzchni, w slalomie, podczas omijania przeszkód i hamowania z użyciem systemów ABS i ESP. Próby zostały przeprowadzone pod okiem instruktorów Szkoły Auto.
Plenerowe jazdy testowe biegły malowniczą trasą o długości ponad 100 km w pobliżu Celje, trzeciego pod względem wielkości - po Ljublanie i Mariborze - miasta Słowenii. Trasa przebiegała specjalnie wyselekcjonowanymi podgórskimi drogami przez najpiękniejsze zakątki jednego z najmniejszych i najbardziej urokliwych państw Europy. Dzięki temu uczestnicy prezentacji mogli w pełni docenić wzornictwo odświeżonej Octavii i Nowego Superba.
W miejscowości Laąko natomiast uczestnicy testów mogli podziwiać inspirującą wystawę obrazującą zmiany w designie samochodów marki Škoda w ciągu ostatnich 100 lat. Przedstawione prace powstały podczas sesji zdjęciowej w Muzeum Motoryzacji w Mladá Boleslav, w którym wystawione są modele Škody z różnych okresów rozwoju czeskiej firmy. Autorami prac był zespół profesjonalnych fotografów, którzy na co dzień realizują m.in. sesję zdjęciową reprezentacji Polski w piłce nożnej.
W testach poza gośćmi z Polski wzięli udział także przedstawiciele słoweńskiego importera Škody oraz centrali Škoda Auto a.s. z Mladá Boleslav.
Odświeżona Škoda Octavia wejdzie na polski rynek na przełomie 2008 i 2009 r., ale już teraz znane są jej ceny - od 52 300 zł dla Limuzyny i od 60 600 zł w przypadku Combi. Nowa Škoda Superb świetnie zadebiutowała na rynku we wrześniu tego roku - model ten odebrało do tej pory 163 Klientów.