Zespół fabryczny czeskiego koncernu wysyła do akcji dwie załogi - Czechów Jana Kopecký'ego z pilotem Petrem Starým oraz Finów Juho Hänninena z Mikko Markkulą.
Firma Škoda Auto pomyślnie zakończyła proces homologacji Fabii Super 2000 oraz odebrała od Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oficjalne świadectwo homologacyjne, uprawniające model do udziału w zawodach organizowanych pod jej egidą.
- Jesteśmy dumni, że pod symbolem skrzydlatej strzały kontynuować możemy ponad stuletnią tradycję sportów motorowych - komentuje powrót firmy do świata wyścigów samochodowych dr Eckhard Scholz, Członek Zarządu Škoda Auto ds. Rozwoju Technologicznego. - Nasze auto chcemy wykorzystać w wybranych zawodach, głównie z cyklu IRC, przy czym jesteśmy całkowicie przekonani o absolutnie konkurencyjnym charakterze nowego samochodu rajdowego Škody - mówi Scholz. Centrala koncernu wraz ze swymi importerami zamierza też poszukać okazji do wykorzystania Fabii Super 2000 na arenie krajowej poszczególnych państw.
W przyszłości Škoda Auto planuje także rozpocząć sprzedaż tego modelu prywatnym zespołom, jak również realizować kolejne prace rozwojowe oraz testy swego rajdowego auta. Uzasadniając wybór Kopecký'ego i Hänninena na kierowców teamu fabrycznego, Dyrektor Škoda Motorsport, Michal Hrabánek podkreślał, że łączą oni młody wiek ze znaczącym doświadczeniem. - Jesteśmy przekonani, że z pomocą Fabii Super 2000 oraz otaczającego ich zespołu nasi kierowcy będą kontynuować swój rozwój. Liczymy, że dzięki tej reprezentacji marka Škoda ukoronuje swój udział w zawodach rajdowych spektakularnym sukcesem - mówi Hrabánek.
Najistotniejsze parametry techniczne Škody Fabia Super 2000:
Długość: 3992 mm
Szerokość: 1798 mm
Rozstaw osi: 2486 mm
Ciężar: 1200 kg
Napęd: 4x4
Jednostka napędowa: 4-cylindrowy, 16-zaworowy, benzynowy silnik atmosferyczny o pojemności skokowej 1 998 ccm, z aluminiowym blokiem oraz głowicą cylindrów i momentem obrotowym równym 245 Nm
Przekładnia: 6-stopniowa sekwencyjna - X-trac, z 3 dyferencjałami mechanicznymi
Sprzęgło: AP Racing - 184 mm
Elektronika: Magneti Marelli
Zawieszenie: McPerson - przód i tył
Amortyzatory: Reiger Racing System
Hamulce: Brembo, asfalt: średnica tarczy przedniej - 355 mm, średnica tarczy tylnej - 300 mm, szuter: 300 mm zarówno w przypadku tarczy przedniej, jak i tylnej
Koła: felgi OZ z oponami BF Goodrich 18 cali (asfalt) oraz 15 cali (szuter)