Obiekt zostanie w pełni uruchomiony w połowie 2009 r., kiedy zakończy się proces instalacji technologii oraz oprzyrządowania. Dzięki niemu Škoda Auto wzmocni swoją pozycję w obrębie Grupy VW jako centrum rozwoju technologicznego.
Czeski sektor kształcenia technicznego udostępnia rynkowi wysoce wykwalifikowanych ekspertów, mogących się poszczycić światowej klasy wiedzą oraz umiejętnościami - stwierdził prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, który uczestniczył w otwarciu centrum. - Nasze wysiłki, mające na celu wzmocnienie firmy Škoda Auto jako centrum eksperckiego, aktywnie zaangażowanego w ogólnoświatowe działania Grupy VW z zakresu rozwoju motoryzacji, są więc jak najbardziej uzasadnione - dodał Winterkorn.
- Chcielibyśmy udostępnić nasz potencjał analityczno-badawczy na rzecz nauki, nawiązując współpracę centrum z wyższymi uczelniami - zadeklarował Reinhard Jung, Prezes Zarządu firmy Škoda Auto.
Škoda Auto zainwestowała w Centrum Technologiczne 1159 miliarda czeskich koron (czyli około 45 mln euro). Stworzyła w nim 300 nowych miejsc pracy - głównie dla inżynierów, mechaników, elektryków i innych wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Liczba pracowników zajmujących się rozwojem technologicznym stopniowo zwiększała się już od 2005 r. i będzie wzrastała także w kolejnych latach. Jeszcze w 1996 r. Škoda Auto zatrudniała w tym obszarze 925 osób, natomiast w drugiej połowie bieżącego roku ich liczba wzrosła do 1563. Całkowita powierzchnia terenów związanych z rozwojem technologicznym zwiększyła się w tym czasie o około 70%, osiągając 44 432 m2.
Nowe Centrum Technologiczne zostało wybudowane na dawnych terenach przemysłowych oraz magazynowych, tuż obok dotychczasowego kompleksu rozwoju technologicznego firmy. Warto podkreślić, że - ponieważ budynek zlokalizowany jest w strefie zagrożonej powodziami - jego konstrukcję oparto na palach. Oprócz biur w Centrum będą zlokalizowane także warsztaty oraz laboratoria rozwojowe zajmujące się badaniami nad elektroniką samochodową oraz elektrotechniką, stanowiska związane z rozwojem silników oraz podwozi, komory do badania akustyki i hałasu, system testowy z symulacją światła słonecznego, komory klimatyczne oraz tunel świetlny.
Dynamiczny rozwój nowych technologii w czeskim koncernie wiąże się z poszerzeniem portfolio produktów, podniesieniem wymogów technologicznych oraz prawnych, jak również dostosowaniem przyszłych prac nad produktami do rosnących wymagań Klientów.