Szwajcarzy najchętniej wybierają Octavię z napędem na dwie osie. Pojazdy marki Škoda w Konfederacji Szwajcarskiej cieszą się powodzeniem już od dawna. Obecnie ich oficjalnym importerem jest firma AMAG, która w 1992 r. zaczynała sprzedaż prowadząc 13 salonów dealerskich, które sprzedawały zaledwie 60 samochodów rocznie. Obecnie szwajcarska sieć Škody liczy 50 autoryzowanych punktów sprzedaży oraz 130 punktów serwisowych. Od chwili uruchomienia sprzedaży rosła ona z roku na rok o 20%. W 2003 r. Škoda sprzedała w Szwajcarii ponad 5000 samochodów, a w 2007 r. było to już 9050 egzemplarzy. Na podobnym poziomie uplasowała się sprzedaż w 2008 r. i są powody pozwalające przypuszczać, że trend ten utrzyma się także w następnym roku. Rocznie w Szwajcarii sprzedaje się 285 000 samochodów wszystkich marek, przy czym najlepiej sprzedającą się marką jest Volkswagen. Škoda ma w tym rynku 3,7% udziałów, a w tym roku, według szacunków dealerów, ma szansę przekroczyć 4%.
Najlepiej sprzedającym się w Szwajcarii modelem Škody jest Octavia (6500 aut, ponad 60% wszystkich samochodów sprzedawanych tu przez Škodę). Następne w kolejności są modele Fabia (2500) i Roomster (1000). Ponieważ Szwajcaria jest krajem górzystym i do niektórych miejsc można się dostać jedynie samochodem z napędem na cztery koła, Szwajcarzy najchętniej kupują Octavię 4x4 i Scouta. Nieźle sprzedaje się także Octavia RS, a od kilku lat również Fabia RS.
Szwajcarzy preferują wersje wyposażenia Ambiente i Elegance, co odzwierciedla siłę nabywczą lokalnej ludności - jedną z najwyższych na świecie. Czasy, gdy Škody, podobnie jak inne produkty pochodzące z Europy Wschodniej, uważano za nieatrakcyjne i miernej lub słabej jakości już dawno minęły. Dzisiaj czeskie samochody postrzegane są na równi z innymi, a wspomniane wyżej modele nie są już kupowane w charakterze "drugiego samochodu dla rodziny".
Nie jest zatem dużym zaskoczeniem fakt, że Octavia w 2008 r. została najlepiej sprzedającym się samochodem w Szwajcarii i swoją popularnością przewyższa nawet najpopularniejszego do niedawna Volkswagena Golfa. W ciągu ostatnich czterech lat rósł popyt na auta z silnikiem Diesla, zwłaszcza w modelach Octavii. Na każde trzy sprzedane egzemplarze z silnikiem benzynowym przypada siedem sprzedanych z silnikiem Diesla. Inaczej wygląda to w przypadku Fabii i Roomstera: najlepiej sprzedają się modele Fabii z silnikiem benzynowym, Roomsterów zaś sprzedaje się tyle samo z silnikiem spalinowym co z silnikiem Diesla. Najpopularniejszym typem nadwozia jest combi, na który decyduje się 95% nabywców. Jedynym wyjątkiem jest druga generacja Fabii, która sprzedaje się tak samo dobrze w wersji combi, jak i hatchback. Na popularności zyskuje przyjazna dla środowiska Škoda w wersji GreenLine, mimo że rząd Szwajcarii, w przeciwieństwie do rządów Belgii, Holandii i Francji, nie dotuje sprzedaży pojazdów spełniających określone standardy ekologiczne. Zresztą, nie tylko te modele Škody pozwalają użytkownikom dbać o środowisko. Każda Škoda z silnikiem Diesla wyposażona jest w filtr cząstek stałych.