...samochodów magazynu "Playboy". W kilku kategoriach wyłoniono zwycięzców - samochody wyjątkowe, zaskakujące, piękne i luksusowe.
Nowa Škoda Superb, jak na flagową limuzynę koncernu przystało, reprezentowała dynamikę, styl i elegancję, wygrywając kategorię "Auto dla biznesu Playboya 2009". - Już pierwsza generacja Superba była popularna wśród przedsiębiorców, dla których najważniejszy jest prawdziwy komfort.
Jurorzy "Playboya" uznali ten model w chwili debiutu za najlepsze auto dla menedżera 2002 r. - mówi Michał Spiczak-Brzeziński, Product Manager odpowiedzialny za Škodę Superb. - Cieszymy się, że nowa generacja Superba została ponownie uznana za godną zainteresowania przez tak znamienite grono fachowców - dodaje Spiczak-Brzeziński.
W skład Jury weszli: znany dziennikarz i entuzjasta motoryzacji Włodzimierz Zientarski jako przewodniczący, rajdowy mistrz Europy, trzykrotny mistrz Polski Krzysztof Hołowczyc, wielokrotny zwycięzca Rajdowych samochodowych Mistrzostw Polski Andrzej Koper, znany komentator sportów samochodowych i dziennikarz Andrzej Borowczyk oraz dziennikarze motoryzacyjni "Playboya" Rafał Jemielita i Marcin Klimkowski jako sekretarz. - Nie obyło się bez sporów, które zawsze towarzyszą naszym obradom. To kłótnie przyjaciół, którzy znają się od lat. Mają swoje ulubione marki, typy nadwozia, charakterystyki pracy silnika, na co innego zwracają uwagę i co innego promują w myśleniu o motoryzacji - opisują członkowie Jury swoje obrady.
Specjaliści wybierając Škodę Superb jako lidera w kategorii samochodu biznesowego, docenili komfort i bezpieczeństwo oraz znakomity stosunek jakości do ceny. Zdaniem członków jury ten samochód w niczym nie ustępuje swoim znacznie droższym konkurentom, a w wielu szczegółach ich przewyższa. Superb jest nie tylko luksusową limuzyną, konstruktorzy zaoferowali dodatkowo dwa typy nadwozia w jednym: sedan i liftback, co było możliwe dzięki nowatorskiej konstrukcji pokrywy bagażnika, którą można otworzyć z tylnym oknem lub bez.
Zauważono także wyjątkowe elementy wyposażenia - opcjonalny napęd 4x4 i bardzo wysoką jakość wykończenia wnętrza przez zastosowanie materiałów odpowiednich dla aut tej klasy. - To naprawdę doskonałe auto, nie tylko na kryzys - podsumowali specjaliści.
W innych kategoriach Samochodu Roku "Playboya" zwyciężyły równie niebanalne modele - "Moc wrażeń" zapewnia zdaniem jury Lexus IS-F, "Luksus i sport" reprezentował Porsche Panamera. "Najlepszym autem dla dziewczyny playboya" będzie zdaniem specjalistów Alfa Romeo MiTo, dla jego rodziny Opel Insignia SW, a dla młodego playboya Seat Ibiza Cupra. "Auto z seksem" to Renault Laguna Coupe, a "Auto na każdą drogę" - Volvo XC60. "Znakiem czasów" okazała się Kia Soul, "Styl i piękno" reprezentowała Mazda MX-5, a kategoria "Auto legenda" należała do auta Land Rover Defender. Wyróżnienie specjalne otrzymał motocykl Suzuki GSX-R1000, a tytuł Samochodu "Playboya" 2009 zdobył samochód BMW serii 7.