W przeszłości zaprezentowano tu prototypy i samochody koncepcyjne takie jak Tudor czy Roomster.
Tym razem w Szwajcarii ma miejsce debiut kompaktowego SUV'a o nazwie Yeti, którym Škoda Auto udowadnia, że tradycja może z powodzeniem iść w parze z młodzieńczą świeżością, witalnością, a przede wszystkim ze świadomością ekologiczną. To piąty model w portfolio Škody i jednocześnie pierwszy w historii należący do segmentu SUV (Sport Utility Vehicle). Jego konstrukcja emanuje masywnością oraz bezpieczeństwem, a przyjazny wygląd cechuje się nienagannym stylem. Yeti stanowi jednocześnie odpowiedź czeskiego producenta samochodów na malejącą akceptację społeczną dla większości pojazdów tego typu - mało przyjaznych dla kieszeni i środowiska naturalnego. Model Yeti zapewnia niezwykle dynamiczną charakterystykę jazdy, niebagatelną przestrzeń oraz niezrównaną wydajność, ale jego zużycie paliwa plasuje się poniżej standardów przypisywanych zwykle samochodom klasy kompakt. Niski poziom emisji spalin i CO2 ustanawia nowe standardy, które umożliwią przedefiniowanie segmentu samochodów SUV.
Druga z genewskich premier - Octavia GreenLine - stanowi uzupełnienie linii modeli o obniżonym zużyciu paliwa, które obecnie reprezentują Fabia GreenLine i Superb GreenLine. W ekologicznej linii zastosowano metodę małych kroków przy wykorzystaniu najekonomiczniejszego z silników wysokoprężnych występujących w danym modelu. Niskie zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla uzyskano dzięki udoskonaleniom aerodynamicznym w obrębie konstrukcji zewnętrznej oraz podwozia auta, jak również poprzez ograniczenie jego ciężaru. Układ napędowy został wyposażony w skrzynię biegów oraz napęd na przednie koła, których współczynniki umożliwiają optymalizację ekonomii zużycia paliwa, przy jednoczesnym zachowaniu radości z jazdy. Zastosowany w Octavii GreenLine silnik to nowa jednostka wprowadzona w modelu Octavia - silnik TDI o pojemności 1,6 litra, cechujący się poziomem emisji CO2 o wartości zaledwie 116 g/km w cyklu mieszanym. Dzięki wtryskowi typu common rail czterocylindrowa jednostka napędowa zapewnia niezwykle płynną oraz dynamiczną jazdę. Maksymalna moc na poziomie 77 kW (105 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm przy prędkości obrotowej 1 900 rpm gwarantują osiągi znacznie lepsze niż w przypadku większości proekologicznych samochodów tej klasy.
W modelu zastosowano także przyjazny dla środowiska standardowy dieslowski filtr cząstek stałych (DPF).
Trzecia z premier Škody na targach w Genewie - Fabia Scout - to samochód, który zamienia popularne auto z nadwoziem typu kombi w niepowtarzalny pojazd dla osób ceniących aktywny sposób spędzania wolnego czasu. Stylistyka tej wersji Fabii podąża śladami niezwykle udanej formuły modeli Roomster Scout oraz Octavia Scout. W uterenowionej stylistycznie Fabii Scout zastosowano specyficzne elementy konstrukcji zewnętrznej i wyposażenia charakterystyczne wyłącznie dla tego modelu. Wśród silników do wyboru są dwie jednostki benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne.
Na Geneva Motor Show można zobaczyć także Fabię Super 2000, dzięki której Škoda Auto wróciła triumfalnie do grona firm inwestujących w sporty motorowe. Koncern po pomyślnym debiucie w Rajdzie Monte Carlo 2009 planuje wystawić model do współzawodnictwa w ważnych rajdach bieżącego sezonu.
Nie mało emocji budzą odważne i nowatorskie modele koncepcyjne zaprojektowane w oparciu o Škodę Fabia. Pierwszą z przedstawionych podczas targów wersji stylistycznych jest samochód w tonacji czerwono-czarnej z wieloma ciekawymi, elementami o sportowym charakterze. Druga, utrzymana w kolorystyce pastelowej zieleni ze srebrnym dachem, zaskoczy kierowcę licznymi barwnymi dodatkami.
Podczas salonu samochodowego w Genewie warto także zwrócić uwagę na auta koncernu obecne już na rynku - modele Fabia, Fabia Combi, Roomster, Octavia oraz Octavia Combi i Škodę Superb. W tym roku zostaną one poddane niewielkim zmianom, pojawią się też nowe kolory lakieru oraz wzory obręczy kół. Czeka nas także premiera odświeżonej Octavii w dwóch nowych wersjach - sportowej RS i uterenowionej Scout.