...na proekologicznych działaniach rządów w Unii Europejskiej – poinformował Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Władze Niemiec, Francji i Włoch wprowadziły system premii zachęcających do wymiany samochodów na nowe.
SAMAR podaje szczegółowe dane dotyczące rynku niemieckiego. W połowie stycznia w Niemczech ogłoszono tzw. „premię wrakową”. Każdy właściciel starego samochodu, który zdecyduje się go zezłomować otrzyma 2 500 EUR premii na zakup nowego auta. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się zatem oszczędne, świetnie wyposażone modele Škody z rewelacyjnym stosunkiem jakości do ceny.
Na nową Škodę zdecydowało się w lutym br. aż 11 151 niemieckich klientów, podczas gdy poziom sprzedaży w tym samym miesiącu rok wcześniej wyniósł 4 591 samochodów. Sprzedaż samochodów Škody u naszego zachodniego sąsiada wzrosła zatem aż o 59%. Podobnie korzystne dane podaje niemiecki urząd KBA, wg. którego w lutym zarejestrowano w Niemczech 14 968 nowych samochodów marki Škoda. W porównaniu do lutego 2008 r. oznacza to wzrost liczby rejestrowanych modeli Škody o 74,4%. W sumie w dwóch pierwszych miesiącach tego roku zarejestrowano łącznie 20 463 auta czeskiego koncernu, co zapewnia mu udział w niemieckim rynku na poziomie 4.4% i wzrost sprzedaży w stosunku do początku roku ubiegłego o 23,9%.
Niemieccy przedstawiciele Škoda Auto informują, że klienci tylko w lutym złożyli kolejne 50 tys. zamówień na czeskie samochody.