Škoda Auto produkuje w swych zakładach nie tylko kompletne auta sprzedawane pod marką Škoda, ale także kilkadziesiąt głównych elementów stosowanych w pojazdach całej Grupy Volkswagen. Czeski koncern wytwarza m.in. trzycylindrowe silniki o niskiej pojemności 1.2 HTP 44 kW 6V i 1.2 HTP 51 kW 12V oraz przekładnię skrzyni biegów MQ200. Elementy te montowane są w modelach Škoda Fabia, Škoda Roomster, Volkswagen Polo, Volkswagen Fox, Seat Ibiza oraz Seat Cordoba. Od kilku tygodni zakłady, w których powstają wymienione silniki i przekładnie, systematycznie zwiększają poziom produkcji.
Rosnący popyt pojawił się w chwili, kiedy zakłady Škoda Auto produkowały średnio 1200 silników dziennie. "Od tego czasu produkcja silników o niskiej pojemności, wytwarzanych w zakładach Škoda Auto, wzrosła do 1600 sztuk dziennie" – mówi Horst Mühl, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za produkcję oraz logistykę. "Jest to spowodowane programem złomowania aut w Unii Europejskiej, a w dalszej konsekwencji wzrostem popytu na niewielkie pojazdy" – dodaje Mühl. Wzrost popytu na silniki wywiera pozytywny wpływ na produkcję przekładni – aktualny plan dzienny to 2000 sztuk.