...w tym m.in. czujnik jakości powietrza w systemie klimatyzacji Climatronic oraz nowy system oświetlenia.
W odświeżonej Octavii RS zmieniono maskę z logo RS oraz zaprojektowano dynamiczne przednie reflektory, do których po raz pierwszy w tej wersji można dopasować światła ksenonowe połączone z systemem adaptacyjnego oświetlenia drogi.
Poza szerszym i bardziej dynamicznym kształtem atrapy chłodnicy, nowy zderzak samochodu cechuje się dwoma kolejnymi innowacjami: światłami przeciwmgielnymi z funkcją Corner oraz diodami do jazdy dziennej. Osłony zintegrowanych świateł tylnych zyskały atrakcyjniejszy wygląd, zastosowano także nowy kolor lakieru metalizowanego - Anthracite i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich Neptune.
Sportowe podwozie zostało obniżone do 127 mm a wagę auta zredukowano o 20 kg w wersji benzynowej oraz o 15 kg w wersji wysokoprężnej. Znacznie zmniejszony opór powietrza pozytywnie wpływa na ogólne osiągi samochodu. Wzrosła prędkość maksymalna, poprawiono również szybkość reakcji oraz przyspieszenie auta.
Zgodnie z normą EU 5 silniki stosowane w Octavii RS to benzynowa jednostka napędowa 2.0 TSI/147 kW, zużywająca 7,5 l/100km i emitująca 175 g CO2/km, oraz jednostka wysokoprężna 2.0 TDI CR/125 kW (odpowiednio 5,7 l/100 km i 150 g/km). Oba silniki wyposażone są w sześciostopniową, dwusprzęgłową, ręczną skrzynię biegów typu DSG.
Od 2000 r. w Europie Octavię RS zakupiło już ponad 60 000 kierowców (z czego 70% nabyło model kombi). Linia Scout zajmuje już bardzo silną pozycję w ofercie modeli Škody. Mając większe rozmiary niż modele Roomster Scout oraz Fabia Scout, Octavia Scout stanowi sztandarowy produkt tej serii. Aby dorównać pozostałym wersjom odświeżonej Octavii, uterenowiona wersja przeszła facelifting, który polegał m.in. na zmianie wzornictwa atrapy chłodnicy i udynamicznieniu przednich świateł.
Dopasowany do reflektorów przeciwmgielnych z funkcją Corner masywny przedni zderzak podkreśla terenowy charakter auta, a dynamiczne elementy ochronne karoserii harmonizują z nowym lakierem metalizowanym w kolorze Rosso Brunello.
Dzięki 179 milimetrowej wysokości podwozia oraz jego skutecznemu zabezpieczeniu samochód ten został idealnie dostosowany do jazdy terenowej. Napęd 4x4 jest wyposażony w sprzęgło Haldex czwartej generacji, które potrafi przenieść aż do 85% momentu obrotowego na pojedyncze koło. Dwa silniki wysokiej mocy - benzynowy 1.8 TSI/118 kW (EU 5) i wysokoprężny 2.0 TDI PD DPF/103 kW (EU 4), w połączeniu z sześciostopniową mechaniczną skrzynią biegów, zapewniają znakomite osiągi.
Octavię Scout w Europie kupiło dotychczas ponad 22 000 klientów.