..przypominała dzisiejszą wersję tego modelu, to sprawiała ówczesnym użytkownikom wiele radości i często znajdowała swoje miejsce w ich garażach.
Octavia, rocznik 1959, ma wszystkie elementy auta muzealnego. Jeździ świetnie i niezwykle głośno, rozwijając maksymalną prędkość 110 km/h przy dostępnych czterech biegach.
Auto o twardym zawieszeniu i niezbyt czułej kierownicy, jak się później okazało, było symbolicznym prototypem całej linii niezwykłych samochodów - od ósmego modelu czeskiej Škody nazwanych Octavią.
Na następcę trzeba było poczekać ponad 20 lat po tym, jak w 1971 r. zakończyła się produkcja pierwszej Octavii. Dzięki braterstwu Škody z Grupą Volkswagena i możliwości wykorzystania sprawdzonych podzespołów, nieco zapomniana nazwa modelu Škody na dobre zagościła w motoryzacyjnym słowniku. Co więcej - jest w nim do dziś. Wyprodukowana 13 lat temu Octavia pierwszej generacji nadal gości w salonach dealerskich. Nazwę Octavia Tour zyskała z czasem, dla odróżnienia od swojej młodszej siostry, która od 2004 r. kontynuuje tradycję pełnego sukcesów rozwoju tej linii modelowej.
Druga generacja Octavii zrobiła na rynku prawdziwą furorę - eleganckie auto z klasą o świetnej konstrukcji i bardzo bogatym wyposażeniu. Z roku na rok potwierdza swoją jakość i trwałość, plasując się w czołówce kolejnych testów awaryjności. Była przebojem na rynku flotowym i znakomicie służyła wielu znanym oraz lubianym osobom. Nawet Jacek - główny bohater spotu reklamowego Škody Octavia, wiedział co dobre.
Dzisiaj wielu kierowców nie zamieniłoby swojej Škody Octavia na żaden inny samochód. Od kwietnia tego roku ma ona całkiem nowe oblicze, którym kolejny raz wpisuje się w najlepsze standardy designu i bezpieczeństwa. "Pięćdziesięciolatka" zachwyca świeżością linii, przestrzenią wnętrza, komfortem prowadzenia i nowościami. W jej najnowszej historii dobrze znamy także usportowioną wersję RS oraz uterenowionego Scouta, które właśnie przedstawiły swoją nową twarz.
W dniach 27-28 kwietnia w Karlovych Varach, znacząca grupa dziennikarzy motoryzacyjnych z Polski miała możliwość odbycia jazd zarówno modelami historycznymi jak i dostępnymi obecnie w ofercie Škody.
Octavia występuje w wersji nadwoziowej limuzyna lub kombi, z napędem na jedną lub obie osie, w wersji Tour, Octavia, RS i Scout. Do tej pory na zakup tego modelu zdecydowało się ponad 2 mln klientów na całym świecie.