...w inicjatywy społeczne oraz ich gotowości do wspierania regionów, w których działa firma.
Celem projektu jest wsparcie niekomercyjnego sadzenia drzew, zwłaszcza w miejscach zagrożonych erozją wodną, wiatrową, osunięciami ziemi lub szkodnikami. Nowe drzewa zostaną rozmieszczone również wzdłuż ruchliwych ulic i na byłych wysypiskach śmieci.
Podobnie jak w latach poprzednich, pracownicy Škody pomagają wskazać najlepsze miejsca do zasadzenia 58 908 drzewek - jest to liczba, która odpowiada ilości samochodów marki Škoda sprzedanych w zeszłym roku na terenie Czech.
- Projekt sadzenia drzew wywołał ogromne zainteresowanie w regionach, w których działają nasze fabryki. Jesteśmy zachwyceni, że nasi pracownicy rozpropagowali projekt wśród tak wielu osób, w tym członków lokalnych rad. Wiele organizacji ochrony zwierzyny łownej i lasów chce posadzić "nasze" drzewa w zwierzyńcach i zagajnikach znajdujących się w złym stanie. Niektóre sadzonki zostaną użyte w celu polepszenia jakości zestawu odmian drzew w Karkonoszach, Górach Izerskich i na obszarze zwanym "Czeską Szwajcarią" - mówi Radek Špicar, Kierownik ds. PR Škoda Auto a.s.
W poprzednich latach drzewa sadzone były wyłącznie jesienią - obecna akcja koncernu rozpoczęła się już na wiosnę. Pierwszymi miejscami w których pojawią się sadzonki Škody będą Bakov nad Jizerou (miasto położone blisko zbiornika wodnego "Pod Zemanovými") oraz Bílý Újezd.
Od 2007 r. w ramach projektu "Drzewo za każdy sprzedany samochód" posadzono łącznie 131 977 nowych roślin. W ubiegłym roku inicjatywa ta została wyróżniona nagrodą za "Wyjątkowy projekt" w prestiżowym konkursie na Najlepszego Filantropa Korporacyjnego (TOP Corporate Philantropist).