Rajd Ypres w Belgii odbędzie się w dniach 18 - 20 czerwca. Ciekawa lista startowa gwarantuje wydarzenie najwyższej klasy, w którym każda sekunda decydować będzie o wyniku.
- Początkowo planowaliśmy wziąć udział dopiero w rajdzie w Rosji, ale zmieniliśmy zdanie, ponieważ rajd w Belgii jest jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu IRC, biorą w nim udział najlepsi kierowcy i dodatkowo odbywa się we wspaniałej scenerii. Podjęliśmy decyzję o starcie w Belgii, mając na uwadze przyszłość naszego projektu. Jednym z kluczowych czynników, które wpłynęły na tę decyzję, była świetna współpraca z importerem Škody w Belgii, który wspiera udział Francois Duvala, belgijskiej gwiazdy jeżdżącej Fabią Super 2000, w drużynie Rene Georgesa. - mówi Michal Hrabánek, szef Škoda Motorsport. - Uruchomiony w pierwszej połowie bieżącego roku program Škody Motosport dla prywatnych Klientów wydaje się być równie pozytywny jak wyniki naszego fabrycznego zespołu - dodaje Hrabánek.
Pierwszym Klientem był zespół BRR Raimunda Baumschlagera, który również brał udział w zeszłorocznych testach prototypu Fabii Super 2000. BRR uczestniczy w serii rajdów PWRC, a za kierownicą Fabii Super 2000 zasiada Szwed Patrick Sandell, który miał bardzo udany sezon - zwycięstwo w PWRC w Norwegii i na Cyprze oraz drugie miejsce na Sardynii. Wspierany przez austriackiego importera Škody w innej serii, Raimund Baumschlager, ściga się w Fabii Super 2000 w Mistrzostwach Austrii, zajmując po pierwszych dwóch wyścigach (pierwsze i trzecie miejsce) najwyższą lokatę w serii.
Fabia Super 2000 zdobyła także punkty we Włoszech - kraju, w którym sporty motorowe cieszą się bardzo dużą popularnością. Z dwoma samochodami Fabia Super 2000, zespół A-Style/MRT bierze udział głównie w Mistrzostwach Włoch, w których dotychczas raz zdobył drugie (Gamba) i trzecie miejsce (Travaglia). Ponadto Škoda Motorsport niebawem sprzeda jeden samochód zespołowi Škoda Rally Team Italia - zespołowi wspieranemu przez lokalnego importera.
- Przygotowujemy się do sprzedaży większej liczby samochodów w innych krajach, w których jesteśmy na różnych etapach negocjacji z potencjalnymi nabywcami. Zapotrzebowanie jest obecnie większe niż zdolność produkcyjna w ramach projektu. Nadal jednak chcemy obsłużyć w tym roku 15 Klientów. Jesteśmy zadowoleni z liczby zapytań, jakie otrzymaliśmy od potencjalnych nabywców - obecny popyt naprawdę pokazuje, że nasza strategia wspierania zarówno zespołu fabrycznego Škody, jak i również zespołów prywatnych jest słuszna - mówi Michal Hrabánek.