Pierwszym dużym wyścigiem był, odbywający się w dniach 9-31 maja, Giro d'ltalia, którego oficjalnym sponsorem był włoski importer marki, Skoda Auto Italia.
Jednak kulminacyjnym punktem sezonu kolarstwa szosowego w Europie będzie 96 Tour de France, który wystartuje już 4 lipca. TdF uważany jest za najbardziej wymagający wyścig kolarski na świecie. Liczy 21 etapów, a uczestnicy w ciągu trzech tygodni pokonają łącznie 3 445 kilometrów. Według prognoz zwycięzcę możemy poznać dopiero podczas przedostatniego dnia zawodów, po wjeździe na Mont Ventoux. - Ten rok jest szczególny, ponieważ kluczowe etapy górskie, zwykle decydujące o zwycięstwie w klasyfikacji generalnej, zaplanowano pod koniec trasy - opowiada Simona Tomanova, odpowiedzialna za koordynację projektów sponsorowania kolarstwa.
Po raz pierwszy w historii wyścig rozpocznie się 4 lipca w Monako 15-kilometrową jazdą na czas. Zgodnie z tradycją ostatni etap kończy się na Polach Elizejskich w Paryżu 26 lipca. - Podobnie jak wcześniej, zamierzamy udostępnić organizatorom oficjalną flotę 250 aut i, również zgodnie z tradycją, czerwona Škoda Superb zarezerwowana będzie dla kierownika zawodów. We Francji zaprezentujemy po raz pierwszy także nasz najnowszy model - Yeti. Łącznie dziesięć pojazdów Yeti znajdzie się wśród aut w konwoju reklamowym - mówi Tomanova.
Kolejną dużą imprezą kolarską w tym sezonie będą Mistrzostwa Świata w Mendrisio w Szwajcarii (23-27 września). Škoda Auto ponownie udostępni organizatorom swoje auta jako oficjalne samochody mistrzostw.
Poza tym marka jest również partnerem kilku zawodowych ekip kolarskich. W tym roku zespołami, które korzystać będą z samochodów Škody, są: Silence-Lotto (Belgia), Saxo Bank - IT Factory (Dania), Rabobank (Holandia), Euskaltel-Euskadi (Hiszpania), Cofidis, Francaise des JEUX (Francja), Cervelo (Szwajcaria), Milram (Niemcy) oraz Shimano & Mavic.
Projekty kolarskie w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Hokeju na Lodzie od kilku lat stanowią integralną część strategii komunikacji Škoda Auto. Hokej cieszy się popularnością głównie w Europie Środkowej i Północnej, podczas gdy kolarstwo ma ogromne znaczenie w Europie Południowej.