Od początku sierpnia goście odwiedzający park tematyczny Autostadt w Wolfsburgu, mogą zobaczyć całkiem nowy pawilon Škoda Auto.
Stoisko czeskiego producenta aut zostało oficjalnie otwarte 8 sierpnia br. przez Reinharda Junga, Prezesa Zarządu Škoda Auto i Otto Ferdinanda Wachsa, Prezesa Autostadt, w obecności Prezesa Zarządu koncernu Volkswagen, prof. dr. Martina Winterkoma.
- Przez kilka ostatnich lat Škoda Auto stała się jednym z najszybciej rozwijających się producentów samochodów. Škoda jest niezależną marką w silnym koncernie. Nowy design i układ pawilonu firmy w wolfsburskim parku Autostadt symbolizuje jej energiczny rozwój - powiedział podczas otwarcia Reinhard Jung, Prezes Zarządu Škoda Auto.
- Z radością obserwujemy, jak przeprojektowany pawilon oferuje gościom Autostadt nowe spojrzenie na Škodę. Poszczególne marki Grupy są dla nas bardzo ważne - stanowią platformę komunikacji wewnątrz Grupy Volkswagen i wzbudzają zainteresowanie Klientów. Tak jak np. położony w samym centrum Autostadt pawilon Škody - powiedział w mowie powitalnej Otto Ferdinand Wachs, Prezes Autostadt.
To całkiem nowy sposób prezentacji marki Škoda. Na rozległej powierzchni 650 metrów kwadratowych goście mogą zobaczyć cztery różne strefy poświęcone marce i jej produktom. Aby to ułatwić, usunięto wewnętrzne ściany i przeszklono centralną kopułę. Pośrodku pawilonu prezentowany jest obecnie nowy kompaktowy SUV, Yeti. Jasne i atrakcyjne wnętrze pawilonu mieści wszystkie dostępne obecnie linie modeli samochodów Škody. Struktura zewnętrzna, zaprojektowana przez znanego czeskiego architekta prof. dr. Bořka Šípka, pozostała bez zmian. Prace tego sławnego artysty wystawiane są m.in. w nowojorskim Muzeum Sztuki Nowoczesnej, w paryskim Muzeum Sztuk Dekoracyjnych oraz w Vitra Design Museum w Weil am Rhein.
W ten sposób firma Škoda Auto podkreśla wartości Grupy VW, prezentowane w Autostadt ponad dwu milionom odwiedzających rocznie. Można się tu dowiedzieć jak wysoka jakość wpływa bezpieczeństwo, jak współgrają ze sobą dobre osiągi i zmniejszona szkodliwość dla środowiska oraz jak ważna jest dla Firmy bliska więź z Klientami. Z liczbą gości przekraczającą 18,5 miliona od chwili utworzenia w 2000 roku, Autostadt należy do największych parków rozrywki i ulubionych celów podróży turystów w Europie. Przez 363 dni w roku zaprasza on w podróż do świata motoryzacji.