...po raz pierwszy w kwietniu br. podczas Targów Motoryzacyjnych w Szanghaju.
- Chiny stały się jednym z naszych najważniejszych rynków w ramach Strategii Globalnej firmy Škoda Auto. Kraj ten odgrywa istotną rolę w rozwoju marki. Dlatego też prezentacja modelu Superb Hao Rui stanowi ważny krok w naszej ekspansji na chińskim rynku. Do końca lipca bieżącego roku udało się nam dostarczyć chińskim Klientom ponad 56 000 samochodów Škody. To o 57,2% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Rozszerzenie oferty o model Superb powinno doprowadzić do kolejnego zauważalnego wzrostu sprzedaży. Elementem naszej strategii na przyszłość jest coroczne wprowadzanie na chiński rynek jednego nowego modelu - powiedział Reinhard Jung, Prezes Zarządu Škoda Auto.
Škoda Auto obsługuje chińskich Klientów poprzez sieć ponad 200 dealerów. Samochody produkowane są w partnerskich zakładach Shanghai Volkswagen. Poza modelem Superb Škoda Auto produkuje i sprzedaje już w Chinach również Octavię Ming Rui oraz Fabię Jing Rui.
Na chińskim rynku Škoda Superb Hao Rui będzie dostępna w czterech wersjach - Classic, Comfort, Comfort+ i Elegance - wyposażonych w silniki 1.4 TSI, 1.8 TSI oraz 2.0 TSI. Wersje europejskie różnią się od chińskich ofertą silników, paletą kolorów nadwozia oraz większą ilością chromowanych elementów wyposażenia.
- Wprowadzenie na jeden z naszych najważniejszych strategicznie rynków sztandarowego modelu marki Škoda wyznacza nowy kierunek w dziedzinie długoterminowej obecności Korporacji Volkswagen w Chinach. W tym roku chcielibyśmy ponownie zwiększyć sprzedaż o przynajmniej 50% w porównaniu do roku 2008. Oznaczałoby to znaczne przekroczenie progu 90 000 sprzedawanych rocznie aut - dodał Reinhard Jung, Prezes Zarządu Škoda Auto.
W Chinach nazwy samochodów marki Škoda, obok nazw modelowych znanych w Europie, posiadają dodatkowe oznaczenia. Element "Hao Rui" w nazwie Superba w wolnym tłumaczeniu oznacza "lepszy, niż mógłbyś sobie wyobrazić" lub "bez granic".