Produkcja została uruchomiona bez opóźnień, pomimo niszczycielskiego pożaru, który strawił jedną z części zakładów w Mladá Boleslav. Škoda 100/110 była produkowana w latach 1969–1977.
Model 100/110 był następcą wersji 1000/1100 MB. Na potrzeby jego produkcji firma na początku lat sześćdziesiątych (1960–1964) zbudowała nowe zakłady: od obiektu produkującego silniki, po zakład produkcji nadwozi. Dzięki temu producent aut miał do dyspozycji najnowsze technologie, a całe pokolenie inżynierów miało szansę zdobywać cenne doświadczenia.
Wspomniany pożar, który wybuchł 12 sierpnia 1969 roku, dotknął na szczęście jedynie starą część fabryki. Niszcząc powierzchnię 24 tysięcy metrów kwadratowych, był najbardziej niszczycielską katastrofą na przestrzeni minionych 40 lat. Wartość szkód, jakie wówczas poniesiono, wyniosła 320 milionów koron czeskich.
Nie opóźniło to jednak rozpoczęcia produkcji. Nowa Škoda została zaprezentowana publicznie pod koniec sierpnia. W przeciwieństwie do „Tysiączki” (Škoda 1000) nowe auto wyposażone było w nowoczesną karoserię, świeżo zaprojektowane wnętrze oraz oferowało wiele nowych elementów wzorniczych. W latach 1969–1977 Škoda wyprodukowała łącznie 1 079 708 sedanów (100, 100L, 110L, 110LS). W 1970 roku zakłady w Kvasinach zaczęły produkować model Škoda 110 R – dwudrzwiowe coupe, które pozostało w ofercie firmy do roku 1980.
Škoda 110 R coupe
Škoda 100/110 stała się modelem bazowym dla kilku prototypów i pojazdów niskoseryjnych, takich jak Škoda Kirby (Włochy), Škoda V.F.Buggy (Belgia), Škoda 110 Super Sport, znana później jako Wampir z Feratu oraz model 1100 GT, opracowany przez Instytut Badań Samochodowych.