Udział rynku Škody w Rosji wzrósł do 2,5%. Sprzedaż, jaką odnotowuje Škoda Auto na tamtejszym rynku maleje wolniej, niż cały lokalny rynek motoryzacyjny. Od stycznia do września 2009 roku, Škoda Auto sprzedała w Rosji w sumie 25 345 samochodów.
Škoda Auto montuje samochody w ramach joint venture, w fabryce VW w Kałudze w Rosji. Od 2007 roku z tamtejszych taśm montażowych zjeżdżają Škoda Octavia Tour i Octavia. Montaż Škody Fabii ruszył w styczniu 2008 roku. W kwietniu bieżącego roku rozpoczęto także montaż Škody Superb, a w maju - Škody Roomster. Większość z modeli jest oferowanych wyłącznie z silnikami benzynowymi.
Od października tego roku, w Kałudze odbywa się pełen proces produkcyjny - teraz fabryka jest wyposażona nie tylko w linię montażową, ale również warsztaty spawalnicze i lakiernicze. Montaż samochodów zastąpiono pełną produkcją. Pierwszym wyprodukowanym w Federacji Rosyjskiej samochodem będzie Octavia. Stopniowo produkcja zostanie poszerzona o wszystkie pozostałe modele, łącznie z Superbem i Yeti.
Wyprodukowane modele będą sprzedawane wyłącznie na rynku rosyjskim. W ciągu najbliższego roku, liczba zatrudnionych w fabryce pracowników z 1 800 wzrośnie do 3 000.
“Rosyjska branża samochodowa została silnie dotknięta przez trwający kryzys gospodarczy. Pomimo to, pozostaje dla nas bardzo interesującym regionem, o dużym potencjale. Obok Indii i Chin, Rosję postrzegamy jako dynamiczny rynek, z pozytywnymi prognozami na przyszłość. Wykorzystujemy teraz wszystkie moce przerobowe fabryki w Kałudze, by zbudować i wzmocnić pozycję marki” - powiedział Reinhard Jung, szef Škoda Auto.
„Celem Škoda Auto Rosja na ten rok jest sprzedaż 35 000 samochodów. W przypadku marki Škoda, udział stale zwiększa się i z ubiegłorocznego poziomu 1,9% wzrósł do 2,5% w tym roku. Obecnie najpopularniejszymi modelami w Rosji są: Fabia, Octavia Tour i Octavia” – dodał Petr Janeba, szef Škoda Auto Rosja.