...na przełomie stycznia i lutego 2010 roku. Dopłata do wersji Combi w stosunku do liftback wyniesie 4 000 zł dla wersji Comfort, 4 700 zł dla Ambition i Elegance oraz 5 700 zł dla wersji Platinum. Samochód będzie można nabyć już od 83 000 zł.
Pierwszy seryjny Superb Combi właśnie zjechał z taśmy montażowej w miejscowości Kvasiny, w jednym z zakładów produkcyjnych Škody Auto. Srebrny metalik, wersja wyposażenia Elegance, silnik 2.0 TDI CR DPF o mocy 125 kW (170 KM) i automatyczna skrzynia biegów – to główne cechy pierwszego seryjnie wyprodukowanego modelu.
Mocną stroną samochodu jest nie tylko jego stylistyka, czy rozmiary, ale również innowacyjność. W wersji liftback zastosowano pionierskie rozwiązanie TWINDOOR, natomiast combi otrzymało całą gamę innych innowacyjnych opcji. Jedną z nich jest elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć pilotem lub przyciskiem znajdującym się na konsoli centralnej. Dzięki temu, szczególnie zimą, kiedy samochód często bywa zabrudzony, nie trzeba otwierać pokrywy ręcznie. Jej zamykanie także odbywa się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Pokrywa poza elektrycznym sterowaniem, posiada także inne „przemyślane rozwiązania”. Można ją zaprogramować tak, by otwierała się do określonej wysokości, co eliminuje ryzyko jej porysowania po otwarciu, np. gdy parkujemy w niskiej hali garażowej. Z pokrywą współpracuje automatycznie zwijająca się roleta osłaniająca przestrzeń bagażnika.
Inną nowością jest wykorzystany po raz pierwszy w marce Škoda system KESSY, który dostępny będzie od maja 2010 roku, umożliwiający zamykanie i otwieranie samochodu bez pomocy kluczyka. System KESSY pozwala również na uruchomienie i wyłączenie silnika poprzez wciśnięcie przycisku START/STOP umiejscowionego na kolumnie kierownicy. Wykorzystanie tego rozwiązania jest niezwykle wygodne. Wystarczy, by kluczyk wyposażony w nadajnik znajdował się w kieszeni lub w bagażu: po zbliżeniu się do auta na odległość mniejszą niż 1,5m, zamek automatycznie się odblokuje. System jest zabezpieczony tak, by uniemożliwić przypadkowe otwarcie samochodu osobom trzecim.