...trafił do Škody w 2005 i 2006 roku. Zgodnie z danymi Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR za 2009 rok, sprzedaż nowych samochodów osobowych marki Škoda w Polsce osiągnęła poziom 37 944 sztuk. W porównaniu z rokiem 2008, gdzie wyniosła 32 887 sztuk, oznacza to wzrost sprzedaży o 15,38%.
Procentowy udział Škody w rynku nowych samochodów osobowych wzrósł o 1,58 punkta procentowego: w 2009 roku wyniósł 11,86%, w porównaniu z 10,28% z 2008 roku. Škoda jako jedyna marka przekroczyła 10% próg udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.
Rekordową sprzedaż zanotował model Octavia, którego łącznie sprzedało się 18 918 sztuk (w tym 14 497 sztuk Octavii II generacji i 4 421 sztuk Octavii Tour). Rekordowy poziom sprzedaży w 2009 roku osiągnęła także Škoda Superb z wynikiem 2 058 sprzedanych sztuk. W 2009 roku rozpoczęła się również sprzedaż modelu Yeti (w sumie nabyło go 408 klientów).
Struktura sprzedaży w 2009 roku była następująca: Octavia – 38,2%, Fabia – 36,8%, Octavia Tour – 11,7%, Roomster – 6,8%, Superb – 5,4%, Yeti – 1,1%.
Tomasz Porawski, Dyrektor Działu Handlowego w Skoda Auto Polska S.A. wskazuje na trzy podstawowe czynniki, które okazały się mieć kluczowy wpływ na sprzedaż marki w 2009 roku w Polsce: "Przede wszystkim udało się nam zapewnić odpowiednią i satysfakcjonującą podaż na rynku polskim, m.in. dzięki bardzo dobrym relacjom i wzajemnemu zrozumieniu pomiędzy producentem i importerem. Po drugie, utrzymywaliśmy przez cały rok bardzo atrakcyjną konsumencką ofertę cenową. Po trzecie, najszersza i najbardziej atrakcyjna na rynku oferta modeli z homologacją ciężarową, pozwoliła nam w pełni wykorzystać potencjał popytu ze strony klientów instytucjonalnych."
Z kolei Maciej Michalik - Dyrektor Działu Marketingu w Skoda Auto Polska S.A. wskazuje na dodatkowe aspekty: "Przemyślane inwestycje wzmacniające wizerunek firmy powiązane ze stabilnym budżetem marketingowym zagwarantowały atrakcyjność cenową naszych modeli i podkreśliły jej podstawową zaletę tj. 'jakość za rozsądną cenę'.
Dodatkowo stale poszerzająca się gama modelowa (m.in. wejście w nowy segment SUV - model Yeti) oraz działania mające na celu podnoszenie jakości obsługi klienta w sieci dealerskiej to moim zdaniem kluczowe czynniki sukcesu marki w 2009 roku." - dodaje Maciej Michalik.