Poza dostępną do tej pory Octavią w wersji VAN i Premia, można od teraz nabyć również sportową wersję Octavii - model RS - w wersjach opartych na nadwoziu typu sedan i combi. Octavia to model, który był najchętniej kupowanym samochodem z „kratką” w 2009 roku. To także jeden z pierwszych sportowych modeli samochodów z kratką.
Octavia RS z homologacją ciężarową jest dostępna z dwoma jednostkami silnikowymi: 2.0 TFSI (200 KM) oraz 2.0 TDI CR DPF (170 KM). Oba silniki występują z manualna skrzynią 6-stopniową lub automatyczną DSG.
W ofercie również od teraz jest dostępna uterenowiona wersja Octavii Scout VAN, która występuje w wersji nadwozia combi. Dostępne wersje silnikowe to 1.8 TSI (160 KM) oraz 2.0 TDI DPF (140 KM), które występują z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Linia Scout wyróżnia się specjalnym pakietem wyposażenia, który obejmuje między innymi: zwiększony o 40 mm prześwit, charakterystyczne plastikowe osłony zderzaków, nadkoli i drzwi, a także specjalnie zaprojektowane felgi, dostępne tylko dla tej wersji. Wszystkie wersje wyposażone są w napęd na cztery koła i sprzęgło Haldex 4 generacji.
Użytkownicy, poza wersjami sportową oraz uterenowioną, nie rezygnują z niczego, co każdy znający ten model Škody z pewnością docenia - mają do dyspozycji m.in. imponującą przestrzeń bagażową, oddzieloną od kabiny pasażerskiej tzw. kratką. W Octavii sedan RS VAN podstawowa pojemność bagażnika wynosi 585 l. Z kolei bagażnik Octavii Scout VAN i Octavii RS combi VAN oferuje 605 l.