Fabia i Roomster przeszły liczne modyfikacje. Zmiany dotyczą wyglądu - zarówno wnętrza, jak i nadwozia oraz wiążą się z licznymi technologicznymi innowacjami, jakie zastosowano pod ich maską.
Nowa Fabia Scout, także debiutująca w Genewie, jest kontynuacją popularnej linii modeli Scout, która obejmuje na tą chwilę Fabię kombi, Roomstera i Octavię kombi. Jej surowy, nieco szorstki, off-roadowy wygląd z elementami ochronnymi podwozia i nadwozia, jest wyjątkowy w swojej klasie.
Całkowicie przeprojektowany przód Fabii zawiera wyraziste, poziome formy, które optycznie obniżają samochód. Fabia wygląda teraz na bardziej dynamiczną, ale nie straciła nic ze swego komfortu. Najnowocześniejsze, często turbodoładowane silniki, które debiutują w Fabii, (łącznie z podwójnie doładowaną jednostką 1.4 TSI dostępną w modelu Fabia RS), to kolejny krok w kierunku znaczących zmian technologiczych w modelach Škody.
Nowy sportowy model Fabii przykuwa wzrok unikatowymi przednimi zderzakami ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi. Na chromowanej osłonie chłodnicy widnieje symbol RS – typowy dla tej sportowej serii Škody. Dopełnieniem sportowego wyglądu Fabii RS są czerwone zaciski na hamulcach oraz 17-calowe, aluminiowe felgi.
Główny projektant Škody, Jozef Kabaň, komentując facelifting Fabii powiedział: „Po wprowadzonych zmianach, proporcje Fabii zdają się być o wiele bardziej wyważone”. Nowa osłona chłodnicy i trójwymiarowy kształt przednich reflektorów definiują nowy wygląd modelu, a poziome linie podkreślają szerokość przodu. „Nowa twarz Fabii emanuje większą pewnością siebie i znamionuje większą dynamikę, a jednocześnie jest bardziej elegancka i dojrzała: teraz oddziałuje jeszcze bardziej na poziomie emocjonalnym” - dodał Kabaň.
Pomimo dużych zmian w wyglądzie, cechy typowe dla Fabii wcale nie poszły w zapomnienie. Duże powierzchnie szyb, otaczające przedział pasażerski zawsze były główną cechą modelu i taką pozostały.