...na polskim rynku motoryzacyjnym. Dane uwzględniają również sprzedaż Octavii Tour. W okresie od kwietnia 2009 do marca 2010 sprzedało się łącznie aż 19 929 sztuk Octavii. Jest to o ponad 7 tys. więcej od drugiej w zestawieniu Škody Fabii i o ponad 10 tys. od trzeciego Fiata Punto. Także w klasie niższej średniej Škoda Octavia zdecydowanie wyprzedza konkurentów.
Największą popularnością cieszyły się Octavie w wersji wyposażenia: Ambiente i Classic. Jeśli chodzi o silniki, najczęściej wybierano modele z jednostką napędową 1,9 TDI 105KM (32,8%), 1,6 102KM (29,2%) i 1,4 TSI 122KM (14,6%). Pod względem kolorów, dominowała Czerń Magic, Srebrny Brillant oraz Beż Cappucino. Najpopularniejsza Octavia to wersja Ambiente z silnikiem 1,9 TDI 105KM – sprzedano ich aż 3 253 sztuki.
"Można powiedzieć, że swój sukces model Octavia zawdzięcza głównie dwóm, na pierwszy rzut oka przeciwstawnym, cechom. Jest to z jednej strony uniwersalne, kompaktowe auto, które zapewnia ponadprzeciętną przestrzeń dla pasażerów, ale oferuje również bardzo obszerny bagażnik, który jest szczególnie ceniony w przypadku wyboru samochodu dla firmy.
Z drugiej jednak strony, Octavia to auto, które jest w stanie sprostać także indywidualnym potrzebom. Może być wyposażone np. w oszczędne i nowoczesne silniki 1,6 TDI CR lub 1,2 TSI. Osoby, które lubią mocne wrażenia podczas jazdy z pewnością zainteresują silniki 2,0 TFSI 200KM lub 2,0 TDI CR 170KM. Dla osób ceniących sobie komfort, dostępne są 6- i 7-biegowe automatyczne skrzynie DSG. Jak widać, jest to samochód dla każdego", powiedział Piotr Maj, Specjalista ds. Produktu w Skoda Auto Polska S.A.