Już w marcu 2005 r. w polskich salonach dealerskich Skody pojawi się nowa Skoda Octavia w wersji Combi. Auto miało swoją światową premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu (25.09-10.10.2004). Wtedy też pokazano po raz pierwszy Nową Skodę Octavia Combi 4x4.
Dotychczasowy model Skody Octavia Combi cieszył się bardzo dużą popularnością wśród polskich kierowców. Dlatego można spodziewać się, że również nowe wcielenie tego niezwykle praktycznego auta wzbudzi zainteresowanie klientów odwiedzających salony Skody. Nowa Skoda Octavia Combi to przede wszystkim ogromna przestrzeń bagażowa (pojemność bagażnika wynosi 580 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1 620 l), przestronne i komfortowe wnętrze wykonane z wysokiej jakości materiałów oraz oryginalna linia nadwozia.
Elementami, które odróżniają nową Skodę Octavia Combi od innych samochodów są nowo zaprojektowane słupki, których kształt nadaje autu nowoczesny wygląd. Aerodynamiczny wygląd tylnej części samochodu zapewnia zespół świateł z kierunkowskazami i światłami cofania podzielonymi pionowo, zaprojektowanymi tak, by były widoczne pod każdym kątem. Tylne światła nowej Skody Octavia Combi posiadają kształt litery "C" - co jest charakterystyczne dla najnowszych modeli Skody.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, klienci będą mogli wybierać pomiędzy nowoczesnymi silnikami benzynowymi - 1.4 MPI/55 kW, 1.6 MPI/75 kW, 1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW oraz niezwykle cenionymi Dieslami - 1.9 TDI PD/77 kW i 2.0 TDI PD/103 kW. W przypadku wersji 4x4 dostępne będą jednostki 1.9 TDI PD/77 kW i 2.0 FSI/110 kW.
Czujnik w standardzie
W 2005 r. we wszystkich oferowanych przez Skodę modelach elementem wyposażenia standardowego będzie czujnik parkowania. Urządzenie to informuje o przeszkodzie znajdującej się w odległości 150-160 cm za samochodem. O zbliżaniu się do "wrogiego" obiektu powiadamia kierowcę sygnał dświękowy, który płynie z niewielkiego głośnika umieszczonego w lewym środkowym słupku nadwozia, w pobliżu jego ucha. Sygnał ciągły oznacza, że przeszkoda znajduje się w odległości 0-30 cm. Czujniki wysyłają fale ultradświękowe, które - odbijane przez potencjalną przeszkodę - wracają do nich. Czas upływający od wysłania impulsu do jego powrotu służy do określenia odległości od przeszkody. Cały system zaczyna działać automatycznie, gdy kierowca włączy wsteczny bieg.
Czujnik parkowania nie wymaga wygospodarowania dodatkowego miejsca w samochodzie. Urządzenie składa się z bardzo małej centralki, 3 lub 4 sensorów umieszczonych w tylnym zderzaku oraz małego głośnika, mocowanego na wewnętrznej stronie słupka środkowego. Z zewnątrz wygląd samochodu nie ulega zmianie, czujniki są niewidoczne dla postronnego obserwatora. System kontroli odstępu, jak fachowo nazywa się czujnik parkowania, znacznie ułatwia wszelkie manewry w warunkach ograniczonej widoczności.
W nowej Skodzie Octavia wyposażonej w radioodtwarzacz z dużym wyświetlaczem istnieje możliwość wizualizacji manewru parkowania, a sensory mogą być na życzenie klienta umieszczone także z przodu auta. Przy czym czujnik parkowania nie włącza się automatycznie podczas jazdy do przodu. Kierowca musie sam uruchomić urządzenie - do czego służy specjalny przycisk na środkowej konsoli auta.