Niektóre samochody nie boją się niczego. Nie straszna im intensywna eksploatacja, niekończące się podróże, czy miejskie korki. Taka jest właśnie Skoda Octavia Tour - auto, które zawsze i w każdych warunkach ma ochotę służyć właścicielowi.
Jesienią ubiegłego roku w polskich salonach pojawiła się Nowa Skoda Octavia. Wprowadzenie do sprzedaży nowego modelu, nie oznaczało jednak wycofania z oferty dotychczasowej wersji. Władze koncernu z Mlada Boleslav postanowiły, że jeszcze do końca 2005 r. klienci będą mieli wybór. Dla ułatwienia, produkowana dotąd Skoda Octavia otrzymała nową nazwę - Tour. I w nowym wcieleniu będzie nadal kusić swoimi zaletami.
Takie posunięcie Skody nie może dziwić. Trudno zrezygnować z kapitału, jakim jest zaufanie kierowców do oferowanej dotychczas wersji. Od premiery w 1996 r. sprzedano na całym świecie już ponad 1 000 000 egzemplarzy tego samochodu.
Jeśli chodzi o wielkość bagażnika, trudno w tej klasie aut o konkurencję dla Skody Octavia Tour. W wersji Combi jego pojemność wynosi 548 l, a po złożeniu siedzeń wzrasta do 1 512 l. Liftback oferuje odpowiednio 528 i 1 328 l. Regularne kształty przestrzeni bagażowej ułatwiają załadunek i przewożenie przedmiotów o sporych rozmiarach. To daje pewność, że przed wyruszeniem w podróż nie będzie problemu ze zmieszczeniem bagaży. We wnętrzu auta również zadbano, by wszystkie, nawet najdrobniejsze przedmioty, znalazły swoje miejsce. Zapewniają to m.in. funkcjonalne schowki w desce rozdzielczej i podłokietniku umieszczonym pomiędzy przednimi fotelami oraz kieszenie w tylnej części oparcia przednich foteli. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wystarczająco dużo przestrzeni, co sprawia, że nawet podczas bardzo długich tras czują się komfortowo.
Skoda Octavia Tour jest oferowana w trzech wersjach wyposażenia - Tour, Tour Plus oraz Tour Business, które oferują odpowiednio coraz wyższy poziom komfortu. Poszczególne elementy wyposażenia ułatwiają codzienną eksploatację samochodu, pozwalając kierowcy skupić się na prowadzeniu auta.
Doskonałym tego przykładem jest m.in. tempomat, dzięki któremu można ustawić stałą prędkość jazdy, czy sterowana automatycznie klimatyzacja Climatronic uwzględniająca stopień nasłonecznienia wnętrza. Tym, którzy myślami są ciągle w pracy i zdarza im się zapomnieć o tak przyziemnych sprawach, jak zbyt wysoki krawężnik lub niewidoczny z miejsca kierowcy hydrant przyda się czujnik parkowania umieszczony w tylnym zderzaku i oferowany w standardzie we wszystkich wersjach Octavii Tour. W krytycznym momencie przypomni o zbliżaniu się do przeszkody sygnałem dźwiękowym. W kwestii bezpieczeństwa czuwają elektroniczne systemy wspomagania jazdy. Na liście wyposażenia standardowego znajduje się ABS, ACS, MSR, MBA. Na życzenie klienta auto może być doposażone w ESP, EDS, ASR.
Relacja ceny do wartości zawsze była mocną stroną Skody Octavia. Nie inaczej jest w przypadku Toura. Jak by nie liczyć, za tę samą cenę dostaje się więcej samochodu, co w przypadku wyboru auta firmowego często jest przekonującym argumentem.
Jeśli ktoś ma przejechać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów w ciągu roku, to chciałby to zrobić w jak najbardziej komfortowych warunkach. Oczywiście liczą się też koszty eksploatacji. To pole do popisu dla sprawdzonych i cenionych m.in. za skromny apetyt na paliwo jednostek napędowych, jakie mogą się znaleźć pod maską Skody Octavia Tour. Od lat prym wiodą tu silniki wysokoprężne z serii TDI o mocy od 90 do 110 KM - podczas jazdy na trasie spalanie poniżej 5 litrów oleju napędowego na 100 km jest normą. Jednostki benzynowe zachwycają dynamiką - jeśli ktoś nie chce już nigdy spóźnić się na naradę firmową, warto pomyśleć o jednej z nich. Na szczególną uwagę zasługuje silnik 1.6/102 KM - nowoczesny, niezawodny i niezwykle ekonomiczny w eksploatacji. Skoda Octavia Tour Combi dostępna jest również w wersji 4x4.