...jako że silnik ten od jakiegoś czasu pokazywał już, co potrafi pod maską Oktavii.
Diesel ten to kolejne „dziecko downsizingu”, bardzo modnego obecnie wśród producentów i klientów trendu zmniejszania pojemności silników przy zachowaniu dotychczasowej mocy, a nawet jej podwyższeniu.
Superb dzięki silnikowi 1.6 TDI CR DPF będzie dysponować mocą 105 KM, i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm, zużywając przy tym ok. 5 l paliwa na 100 km, co sprawi, że wersja ta będzie najoszczędniejszym wariantem wyposażonym w jednostkę diesla w całej linii Superba.
Silnik spełnia także wymagania normy EU5, ponieważ poziom emitowanego przez niego CO2 mieści się w wartości 130 g/km w trybie mieszanym. Będzie oferowany z pięciobiegową skrzynią manualną.
Producent twierdzi, że nowoczesny common rail powinien zachwycić użytkowników płynną pracą i niskim zużyciem paliwa i idealnie sprawdzić się zarówno w warunkach miejskich, jak i na autostradach.
Eckhard Scholz, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za rozwój technologiczny tak wypowiedział się na temat nowego silnika: “Jesteśmy naprawdę dumni z naszej jednostki 1.6 TDI CR, która wzbogaca portfolio silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa – technologia common rail jest teraz dostępna dla wszystkich jednostek diesla. 1.6 TDI CR jest idealnym połączeniem najnowocześniejszych technologii oraz oszczędnej i przyjaznej środowisku pracy. To zaawansowany technologicznie silnik, który zapewnia doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach.”