Samochód ten zbudowano na bazie popularnego modelu seryjnego, jednak zastosowano wiele zmian i udoskonaleń.
W porównaniu z modelem seryjnym istotnie zmodyfikowano zawieszenie, a kinematyka osi została dostosowana do wymogów sportu motorowego. Fabię R2 wyposażono w sekwencyjną skrzynię biegów. Pod maską znajduje się silnik 1,6 l 16V o mocy wyjściowej 180 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 194 Nm przy 5500 obr./min.
Jan Hurt, manager Škody odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, wyjaśnia: To wspaniałe, że od teraz niezawodny samochód rajdowy możemy zaproponować szerszej rzeszy klientów. Jestem przekonany, że model będzie się cieszył taką samą popularnością, jaką dziś cieszy się Fabia Super 2000. Myślę, że pojawienie się Fabii R2 na rynku bardzo dobrze wpłynie na naszą pozycję, zarówno, jeśli chodzi o sport, jak i wyniki sprzedaży.
Wprowadzenie tego modelu jest kolejnym etapem obecności czeskiego producenta w sportach motorowych. Škoda zaliczana jest do marek odnoszących liczne sukcesy w wyścigach samochodowych, między innymi wygrała prestiżową serię International Rally Challenge (IRC).
Dane techniczne nowej Fabii R2:
- Silnik: 1.6 l/180 KM 16V
- Objętość skokowa: 1,598 cm³
- Moc maksymalna przy prędkości obrotowej: 132 kW/7500 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 194 Nm/5500 obr./min
- Napęd: przedni
- Skrzynia biegów:sekwencyjna pięciobiegowa